شهردار منطقه 20 شهر تهران صبح امروز در مراسم افتتاح 97 پروژه عمران شهری این منطقه از رشد 440 درصدی اعتبارات شهرری درهفت سال گذشته خبر داد.

 
به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران  به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 20، عظیم بابایی با اشاره به اینکه صبح امروز 97 پروژه عمرانی، ترافیکی، امور شهری و اجتماعی با حضور رئیس شورای اسلامی شهر تهران به بهره برداری رسید و تقدیم شهروندان شد گفت:‌ هزینه های انجام شده این منطقه در سال 1390 به مبلغ 2 هزار و 133 میلیارد ریال و در سال 1384 به مبلغ 484 میلیارد ریال بوده است که رشد 440 درصدی در 7 سال گذشته و میانگین 32 درصدی در هر سال را نشان می دهد.
 
بابایی با اشاره به اینکه رقم مورد اشاره بابت طرح های مدیریت شهری است که به صورت معمول انجام می شود خاطرنشان کرد:‌ پروژه های فرامنطقه ای و ملی این منطقه از قبیل امتداد بزرگراه امام علی(ع)، خط 6 مترو تهران، آتش نشانی، اتوبوسرانی، تاکسیرانی، مجموعه قمربنی هاشم(ع)، کانال سرخه حصار، بوستان جانبازان، کانال عمادآور و... از محل اعتبارات متمرکز شهرداری تهران و مجزا از اعتبارات ابلاغی مورد اشاره به منطقه انجام شده است.
 
وی به رویکرد شهرداری تهران مبنی بر کاهش فاصله شمال و جنوب شهر تهران با هدف ارتقاء کیفیت زندگی شهروندان پهنه جنوب اشاره کرد و اظهار داشت:‌  41 مرکز فرهنگی با متراژ 94 هزار مترمربع، 35 ساختمان اداری و بهداشتی با متراژ 22 هزار مترمربع، 19 خیابان با متراژ 732 هزارمترمربع، 37 بوستان به متراژ 455 هزارمترمربع، کانال های سطح منطقه از جمله بهشتی، عمادآور، یاغچی آباد و سرخه حصار و 21 پل عابر پیاده و 3 پل عابر پیاده مکانیزه طی هفت سال گذشته در این منطقه احداث شده است.
 
بابایی رضایتمندی و ارتقاء کیفیت زندگی شهروندان پهنه جنوب شهر تهران را از اهداف مهم طرح های عمران شهری برشمرد و افزود:‌ ساماندهی محدوده حرم حضرت عبدالعظیم(ع)، احداث میدان نماز به متراژ 10 هزارمترمربع و پیاده راه سازی خیابان حرم حضرت عبدالعظیم(ع) از دیگر پروژه های شهری است که طی سالهای اخیر انجام شد.
 
شهردار منطقه 20 با اشاره به اینکه این منطقه 30 روستا در بخش حریم و خارج از محدوده دارد تصریح کرد:‌ ارائه خدمات عمرانی، اجتماعی، ترافیکی و امورشهری شهرداری منطقه به منظور رفاه حال ساکنین بخش حریم و روستاهای تابعه در آن محدوده انجام می شود که بهسازی معابر روستایی، احداث مسیر دوچرخه سواری و خانه دوچرخه، راه اندازی خانه های کارآفرینی، احداث بوستان و فضای سبز و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی از جمله اقدامات مورد اشاره است.
 
بابایی به موفقیت منطقه 20 در حوزه های مختلف اجرایی بر اساس آمار ناظران ستادی شهرداری تهران، اشاره کرد و افزود:‌ با درایت هوشمندانه شورای اسلامی و شهردار تهران در مدتی که بحث جدایی ری از تهران مطرح شده است نه تنها هیچگونه خدشه ای به خدمات همکاران و پرسنل شهرداری این منطقه وارد نشد بلکه تلاش دوچندان آنها موجب کسب رتبه های برتر این منطقه در ماه های اخیر شده است.
 
این گزارش حاکی است مراسم افتتاح 97 پروژه شهری منطقه 20 با حضور رئیس شورای اسلامی شهر تهران و هیئت همراه، لاله افتخاری نماینده مجلس شورای اسلامی، مجتبی عبدالهی معاون شهردار تهران، مسئولین شهری، شورایاران، نخبگان فرهنگی و جمعی از خانواده شهدا این منطقه در حالی برگزار شد که در ابتدای مراسم پسر شهید رضا قشقایی شهید فن آوری  هسته ای و خودکفایی به مهندس مهدی چمران و هیئت همراه خیرمقدم گفت و سپس رئیس شورای اسلامی شهر تهران و هیئت همراه با حضور بر سر مزار 5 شهید گمنام در فرهنگسرای ولاء به آنان ادای احترام کرد.
 
گفتنی است  مراسم  با تقدیر از 4 خانواده دو شهید و 3 تن از قهرمانان مسابقات جهانی پارالمپیک به پایان رسید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار