دانشگاه تهران طی نمایشگاهی که به مدت دو هفته در محل دانشگاه تهران برگزار می شود به دانشجویان تازه وارد خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می دهد.

علیرضا رضوانی مسئول اجرایی این نمایشگاه در خصوص آن به خبرنگارصنفي آموزشي باشگاه خبرنگاران گفت: هدف اصلی این نمایشگاه پایش سلامت دانشجویان و کسب آگاهی از سطح سلامت دانشجویان تازه وارد است که در صورت وجود مشکل بتوان برای رفع آن به دانشجو کمک کرد.

وی افزود: این نمایشگاه که همه دانشجویان تازه وارد در سطح کارشناسی و کارشناسی ارشد ملزم به شرکت در آن هستند شامل چند غرفه است که در ابعاد بهداشتی و درمانی مختلف شامل بینایی سنجی، دندانپزشکی و پزشکی در اختیار دانشجویان قرار می گیرد.

رضوانی تصریح کرد: در برخی غرفه ها سوالاتی طراحی شده است که دانشجویان هم به صورت مستقیم و هم غیر مستقیم پرستاران متخصص مستقر در غرفه ها را در جریان سلامت خود شخص و سوابق بیماری وی و خانواده اش قرار می دهد که در صورت وجود مشکل و لزوم پیگیری متخصصان مستقر در غرفه ها شخص را به پزشکان کلینیک ارجاع می دهند تا در صدد رفع مشکل برآیند.

مسئول اجرایی نمایشگاه اشاره کرد: دانشجویانی که مشکلی دارند و پرستاران مستقر در غرفه ها آنها را به متخصص مربوط ارجاع می دهند در صورت مراجعه به کلینیک دانشگاه می توانند از تحقیقات ویژه دانشجویی استفاده کنند و مشکل خود را با کمترین هزینه رفع کنند.

 الگو گیری دانشگاه ها ار طرح پایش سلامت دانشگاه تهران

رضوانی بیان کرد: طرح پایش سلامت حدود 10 سال است که در دانشگاه تهران اجرا می شود و در واقع این دانشگاه بنیانگذار و شروع کننده این طرح است  و وزارت علوم طی مصوبه ای امسال این طرح را به همه دانشگاه ها تعمیم داده و تمام دانشگاه ها ملزم به اجرای آن هستند.

وی در خاتمه خاطر نشان کرد: اجرای این طرح در دانشگاه باعث بالا رفتن سطح سلامت دانشجویان و ارائه خدمات درمانی بهتر به آن ها می شود./ع2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار