علي زاهد نيا گفت: براي اينکه هندبال استان گسترش يابد در تلاشيم تا خانه هندبال در سال جاري تاسيس کنيم.

علي زاهدي نيا رئيس هيئت هندبال سيستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران افزود: هندبال استان نيازمند گسترش و پيشرفت است براي همين تصميم داريم تا در سال جاري خانه هندبال را براي علاقه مندان اين ورزش راه اندازي کنيم تا آنها بدون دغدغه فکري در اين بخش فعاليت کنند.

وي تصريح کرد: هم اکنون کارهاي مقدماتي و اداري اين کار انجام شده است و در جستجوي زميني به مساحت 3000 متر هستيم تا خانه هندبال را احداث کنيم.

زاهدي نيا در ادامه گفت: هندبال سيستان سابقه اي ديرينه دارد و اگر بخواهيم خود را در گروه رده بندي قرار دهيم بعد از اصفهان خواهيم بود.

وي تاکيد کرد: براي اينکه در اين ورزش بهتر عمل کنيم از پيشکسوتان و افرادي که در اين زمينه تجربيات کافي داريم استفاده کنيم و مشاوره بگيريم و معتقديم حضور اين افراد در هيئت استان سرمايه اي بزرگ براي ما است.

زاهدي نيا اشاره کرد: مسابقات هندبال را در طي سال در استان برگزار مي کنيم تا از ديگر استانهايي که اين ورزش را انجام مي دهند عقب نيافتيم.

وي اضافه کرد: برگزاري رقابتهاي متنوع هندبال در تمام رده ها و از همه مهمتر انجام ليگ براي اولين بار در سال گذشته در برنامه هاي دراز مدت هيئت وجود دارد و انجام شده است در ادامه همين کار امسال نيز رقابتهاي ليگ هندبال را به صورت رفت و برگشت برگزار خواهيم کرد.

زاهدي نيا اضافه کرد: براساس برنامه استعداد يابي که امسال انجام داديم 700 نفر آقا و خانم در اين استان شناسايي شدند و در کلاسهاي آموزشي شرکت مي کنند.

وي گفت: مسابقات هندبال دسته دو آبان سال جاري و در يکي از استانهاي کشور برگزار خواهد شد و ميزبان هنوز از طرف فدراسيون مشخص نشده است از سيستان و بلوچستان نيز يک تيم منتخب به اين رقابتها اعزام خواهد شد و اميدواريم بازيکنان با عملکرد بهتر و دقت کامل ديدارهاي خوبي انجام دهد و نتايج لازم را کسب کنند و به دسته يک صعود کنند.

زاهدي نيا گفت: متاسفانه با مشکل مالي دست و پنجه نرم مي کنيم و اعتبارات کافي در اختيار نداريم و با توجه به اينکه اين استان صنعتي نيست و شرکت ها هم کم هستند اسپانسسري پيدا نمي شود از تيم هاي ما حمايت مالي کنند و کمي از مشکلات آنها بکاهند.

وي اضافه کرد: در دنياي امروزي داشتن اسپانسر و اختصاص بودجه مناسب براي توسعه و پيشرفت هر ورزش يک نياز اساسي است.

زاهدي نيا تاکيد کرد: خوشبختانه در سيستان و بلوچستان سالن اختصاصي داريم و از محل آن در آمد زايي داريم و از اين طريق به تيم منتخب استان در ليگ دو کمک مالي مي کنيم البته تربيت بدني استان نيز از ما حمايت مي کند.

وي يادآور شد: براي رشد و شکوفايي هندبال استان بايد برنامه ريزي مناسب و سرمايه گذاري کنيم و مسابقات مختلف برگزار کنيم و بازيکنان را هميشه سرحال و آماده نگه داريم.

زاهدي نيا در پايان خاطر نشان کرد: حضور در ليگ برتر نيز مي تواند به پيشرفت اين ورزش در سيستان کمک کند و سعي مي کنيم با تلاش فراوان به آن برسيم./با

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار