بزرگترین بدهکار بانکی کشور با قرار وثیقه 500 میلیونی موقتا از زندان آزاد شد تا بدهی های خود را پرداخت کند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران به نقل از فاطر نیوز، محمدرضا زنوزی مطلق پس از اینکه بازداشت شد، اخیراً با پرداخت بخشی از بدهی های خود آزاد شد.

آقای زنوزی از بزرگترین بدهکاران بانکی است که مدتی قبل بازداشت شده بود. وی با تودیع قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی موقتاً آزاد شده تا بتواند بدهی های خود را در زمان مقرر پرداخت کند.

وی تاکنون موفق به پرداخت «۱۳۸۰ میلیارد تومان» از بدهی خود به بانک های کشور شده است. هنوز بخشی از بدهی های وی معوق است.

زنوزی سهامدار و مدیر چندین شرکت تولیدی و خدماتی و بانک در ایران است. باشگاه فوتبال گسترش فولاد تبریز و باشگاه فوتسال گسترش فولاد تبریز هم جزو دارایی های آقای زنوزی است.

پیشتر، آقای زنوزی یک بار نیز در خرددادماه سال جاری بازداشت و روانه زندان شده بود. گفته می شود که وی مالکیت شرکت سرمایه گذاری گسترش فولاد تبریز، مجتمع فولاد بناب، مجتمع فولاد عجب شیر، کارخانجات گروه صنعتی درپاد تبریز، گروه کارخانجات یاقوت صنعت تبریز، گروه صنعتی توانگران سهند، کارخانه بنیان دیزل تبریز، گروه صنعتی الماس تبریز، مرکز آموزش سرمایه گذاری فولاد گستر کوثر، گروه صنعتی ایران خودرو تبریز و هواپیمایی آتا ایر را نیز برعهده دارد.

براساس گزارش هایی که رسانه های ایران منتشر کرده اند، در حال حاضر آقای زنوزی جزو ۱۰ کلان سرمایه‎دار کشور است و ۲۴ و ۳۰ درصد سهام دو بانک مطرح ایران را در اختیار دارد.

تیرماه سال جاری حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای سخنگوی قوه قضائیه در سی و یکمین نشت خبری خود با اصحاب رسانه، ضمن تأیید خبر بازداشت (م-ز) علت بازداشت وی را "مسائل مالی” اعلام کرده بود.

برچسب ها: بدهکار ، بانکی ، زندان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سید علی میری
۰۲:۰۳ ۰۲ دی ۱۳۹۹
با سلام :امشب در برنامه فوتبال برتر محو صحبت های علیرضا منصوریان شدم و پس از پایان برنامه گفتم ببینم این شخص ومالک تراکتور کیست که اینقدر جسارت داره که به راحتی مثل فیلم آقازاده دست به هر کار غیر قانونی میزند و پس اینکه بیوگرافی ایشان مطالعه کردم گفتم خدا کند آقای رئیسی با شنیدن صحبت های منصوریان یک پیگیری از معاون خود آقای آژه ای کند واقعا این آدم از سوله 500 متری الان صاحب 23 شرکت شده وای بر ما اگر یکصدم کارهای این آدم درست باشد
Iran (Islamic Republic of)
تیراختورچی
۲۲:۳۴ ۲۴ اسفند ۱۳۹۷
آقای زنوزی با ریسک هایی که داشته اینجا رسیده از خوندن این خبر ناراحت شندم بلکه متوجه شدم آقای زنوزی مالک تیراختور فرد شایسته ای هست که تونسته از بار سنگین این همه بدهی بیرون بیاد و باز موفق باشه تو دنیای تجارت و اقتصاد اتفاقات بدی میتونه اتفاق بیفته ولی مهم اینه که طرف فرار کنه یا نه وایسته از خودش دفاع کنه.
یاشاسین تیراختور.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۰ ۲۰ دی ۱۳۹۶
مگه میشه !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۰ ۲۰ دی ۱۳۹۶
مگه میشه !