سخنگوي کميسيون اجتماعي مجلس بر لزوم حمايت از قشر سالمند جامعه از سوي مسئولين دولتي تاکيد کرد و گفت: نگاه به سالمندان تنها يک نگاه حمايتي است که دولت بايد با استفاده از ظرفيت‌هاي خود نيازها را بررسي و در اين راستا لوايح حمايت از سالمندان را به مجلس ارائه دهد.

سيد امير‌حسين قاضي‌زاده هاشمي نماينده مردم مشهد و کلات در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به فرا رسيدن روز جهاني سالمندان گفت: به صراحت مي‌توان گفت که ما در زمينه به‌کارگيري تجربه و حضور سالمندان در بين خودمان نه کار آموزشي مناسبي انجام داده‌ايم و نه برنامه‌ريزي داشتيم.

وي در ادامه افزود: با توجه به افزايش طول عمر و اميد به زندگي افراد در کشور و به‌تبع آن رشد جمعيت سالمندان طبيعتا بايد از اين سرمايه‌هاي اجتماعي حداکثر استفاده شود، بنابراين نياز به سرمايه‌گذاري در نهادهاي فرهنگي، آموزشي، اقتصادي و... بيش از پيش احساس مي‌شود.

سخنگوي کميسيون اجتماعي مجلس در ادامه تصريح کرد: به لحاظ قانوني و حقوقي تاكنون در كشور نگاهي حمايتي به سالمندان شده و نه به‌کارگيري تجربيات آنان حاكم بوده است، در صورتي که اين سالمندان هستند که بايد جامعه را حمايت کنند و لذا بايد در اين زمينه تدبيري انديشيده و برنامه‌ريزي‌ها بر اين اساس صورت پذيرد.

وي با بيان اينکه موضوع حمايت از سالمندان موضوع بين‌بخشي است، اظهار داشت: حمايت از  سالمندان يك موضوع بين‌بخشي است كه نياز به همکاري و استفاده از ظرفيت‌هاي حوزه فرهنگي، اجتماعي، اقتصادي و.... دارد.

نماينده مردم مشهد و کلات در پايان تصريح کرد: دولت بايد با استفاده از ظرفيت‌هاي خود نيازها را بررسي و در اين راستا لوايح حمايت از سالمندان  را به مجلس ارائه دهد.

انتهاي پيام/س2

برچسب ها: سالمند ، روز ، حمایت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار