عضو مرکز تحقیقات بیماریهای پوست و سالک دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت : استفاده از مواد آرايشي قاچاق عوارض جبران ناپذيري را براي پوست در بر دارد .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ،دكتر مهناز بني هاشمي با بيان اينكه درج برچسب مورد تائید وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بر روی کالا یکی از راههای تشخیص فرآورده های قاچاق و غیر قاچاق است اظهار کرد : تغيير رنگ در پوست ، سوختگي شيميايي و ایجاد زخم از جمله واکنشهای پوستی نسبت به استفاده از مواد آرایشی و بهداشتی غیر مجاز به شمار می رود .
دانشیار گروه پوست دانشگاه علوم پزشکی مشهد در اين راستا ادامه داد : در برخي از موارد با توجه به شيوع استفاده از لوازم آرايش ممكن است استفاده از اين مواد بدون كيفيت حساسيت هاي تماسي و يا آلرژيك و يا تجمعي را ايجاد كند .

بني هاشمي با اشاره به ديگر عوارضي كه ممكن است استفاده از مواد آرايشي نامرغوب داشته باشد تاكيد كرد : از ديگر عوارضي كه ممكن است استفاده نا به جا از اين مواد در بر داشته باشد آكنه هايي است كه در اثر استفاده از اين مواد به وجود مي آيد .

وي تاكيد كرد : برخي از اوقات ممكن است مواد آرايشي را براي يك ناحيه استفاده كرد ولي اثرات مخرب آن براي ناحيه ديگري از بدن باشد به عنوان مثال ممكن است يك نوع خاص لاك ناخن اگزمايي را روي گردن و يا جاهاي ديگر ايجاد كند .

دانشيار گروه پوست دانشگاه علوم پزشكي مشهد در ارتباط با نحوه پيشگيري از اين عوارض بيان كرد : بايد افراد توجه داشته باشند كه به جز استفاده از مواد آرايشي معتبر از انواعي استفاده كنند كه با نوع پوست و شرايط اقليمي و بدنيشان سازگار باشد .  /س

برچسب ها: عوارض ، ارایش ، قاچاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.