مدیر کل دفتر توسعه صادرات کالا سازمان توسعه تجارت ایران گفت: صادرکنندگان درخصوص عملکرد شبکه بانکی با محدویت و مشکلات بسیاری مواجه ونیازمند چاره جویی های اساسی است.

به گزارش  خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، محمود بازاری  با اشاره به اینکه تحقق رقم 45 میلیارد دلار در سال 1390 با تلاش صادرکنندگان اهمیت بسزایی دارد  افزود: در کار گروه صادرات سال جاری  دستیابی به رقم 75 میلیارد دلار هدف گذاری شده است.

وی با بیان اینکه  رسیدن به رقم مورد انتظار در سال 91  نیازمند تلاش  مضاعف است  افزود: در حوزه کشاورزی برای صادرات ظرفیت بسیار عظیمی داریم.

به گفته بازاری باتوجه به سند چشم انداز 1404 باید فضا را در جامعه به نحوی طراحی کنیم که بخش خصوصی بتواند بدون دغدغه به کمک اقتصاد کشور بیاید.

مدیر کل دفتر توسعه صادرات کالا در ادامه تصریح کرد: تنظیم برنامه های عملیاتی در دستگاه های اجرایی براساس برنامه پنجم توسعه و سند چشم انداز 1404 تکلیف همه دستگاه ها  است. 

بازاری با بیان اینکه  تقویت صادرات خواسته دولت و بخش خصوصی است افزود: بنابراین به منظور ارتقای کمی و کیفی، تقویت جامعه تولید کننده و رشد صادرات همگی باید تلاش  بیشتری انجام دهیم.

وی  همچنین در زمینه توسعه صادرات صنایع دستی و رشد گردشگری اظهار داشت: ایران از گذشته دور از کشورهای تولید و صادرکننده صنایع دستی بوده و اکنون باید از این بخش برای کسب درآمدهای ارزی باتوجه به توانایی و ظرفیتی که دارد به عنوان جایگزینی برای درآمدهای نفتی بهره گرفت.

مدیر کل دفتر توسعه صادرات کالا با اشاره به اینکه  برای رشد صادرات کشور باید از همه ظرفیت ها بهره گرفت  افزود: با وجود تمام محدودیت ها، کشور ما دارای منابع فراوانی است که دشمنان نخواهند توانست، آن را محدود سازند. /عب

برچسب ها: صادرات ، کالا ، شبکه ، بانکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار