عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشكي مشهد گفت : خواب طولاني به مدت بيشتر از يك ساعت در بعد از ظهر يكي از عواملي است كه احتمال ابتلا به آلزايمر را افزايش مي دهد .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد دكتر عليرضا سجادي با اشاره با بيان اينكه بيماري آلزايمر يكي از شايع ترين بيماري هاي دوران سالمندي است اظهار داشت : يكي از عواملي كه احتمال ابتلا به اين بيماري را افزايش مي دهد عوامل ژنتيكي است .

وي بيماري هاي رواني را چند علتي دانست و تصريح كرد : در بسياري از موارد وضعيت جسمي سبب به وجود آمدن مشكلات رواني مي شود .

استاديار دانشگاه علوم پزشكي مشهد در اين راستا ادامه داد : به ويژه در سالمندان به دليل مصرف داروهاي مختلف براي بيماري هاي خاص خود و عوارضي كه در پي مصرف اين داروها پديد مي آيد احتمال ابتلا به اختلالات رواني مانند افسردگي ، اختلالات شناختي و زوال عقلي و اضطرابي بالا مي رود .

عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشكي مشهد با بيان اينكه به وجود آمدن اختلالات رواني اختلالات جسماني را نيز در پي دارد خاطر نشان كرد : به عنوان مثال فردي كه به بيماري افسردگي مبتلا مي شود به طور ناخود آگاه به كم اشتهايي دچار مي شود و اين مساله موجب بروز آسيب هايي در برخي نقاط بدن مانند دستگاه گوارش مي شود .

وي با اشاره عواملي كه موجب پيشگيري از اختلالات رواني در دوره سالمندي مي شود تصريح كرد : فعاليت ذهني و اجتماعي ، استفاده از رژيم هاي غذايي كه در آن ويتامين بي وجود داشته باشد ، خواب منظم و ورزش از راهكارهايي هستند كه احتمال ابتلا به اختلالات رواني را در سالمندي كاهش مي دهند .

سجادي در ادامه با اشاره به نقش نحوه زندگي در دوره جواني در اختلالات دوران سالمندي تاكيد كرد : بديهي است كه افرادي زندگيشان از يك نظم منطقي برخوردار بوده است كمتر در معرض ابتلا به بيماري هاي جسمي و اختلالات رواني در دوره سالمندي هستند .

وي در اين راستا افزود : اين در حالي است كه تجربه كردن برخي از مسائل مانند مرگ والدين در دوران كودكي موجب مستعد كردن زمينه براي ابتلاي افراد به بيماري هاي جسمي و اختلالات رواني در دوران سالمندي است .

برچسب ها: خواب ، طولانی ، الزایمر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.