با افزايش دانش فني به مزرعه عملکرد در واحد سطح 10 برابر مي شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، شاه پسند مديرکل دفتر ترويج کشاورزي و منابع طبيعي وزارت جهاد کشاورزي در نشستي که به مناسبت جشنواره ميوه هاي قرآني برگزار شد گفت: يکي از وظايف ترويج کشاورزي برگزاري جشنواره هاي موضوعي و محصولي کشاورزي است که با رويکرد اطلاع رساني به جوامع مختلف در خصوص تمامي حوزه هاي محصولات برگزار مي شود.

وي ادامه داد: جشنواره ميوه هاي قرآني (انار، زيتون، انجير) يکي از مواردي است که براي دفتر ترويج به جهت بهداشت شهروندي و ارتقاء ميزان سلامتي وکاهش بيماري هاي عمومي حائز اهميت است.

وي افزود: در برگزاري اين جشنواره سعي شده است به تمام جنبه هاي علمي، فرهنگي، دارويي و... اين ميوه ها پرداخته شود.

شاه پسند در خصوص اهداف برگزاري اين جشنواره گفت: ترويج و الگوسازي در خصوص مصرف محصولات سالم، بومي و ارگانيک کشاورزي داخل، معرفي مناطق پراکنش توليد ميوه هاي قرآني، ارتقاي توان اقتصادي و بازرگاني باغداران از طريق ارايه مستقيم توليدات کشاورزي، حمايت از توليد ملي در بخش کشاورزي و آمادگي توليدکنندگان براي حضور در بازارهاي جهاني در سال توليد ملي حمايت از کار و سرمايه ايراني کاهش قيمت محصول ارايه شده به مصرف کنندگان از طريق حذف واسطه ها و دلالان از اهداف مهم اين جشنواره است.

شاه پسند اضافه کرد: جشنواره ميوه هاي قرآني 4 تا 14 آبان به مدت 11 روز در مصلي تهران برگزار مي شود و حدود 100 غرفه براي ميوه ها در نظر گرفته شده است، براي انار 50 غرفه، انجير، خرما و زيتون نيز 50 غرفه در نظر گرفته شده است.

وي افزود: سعي ما از برگزاري جشنواره جلوگيري از خام فروشي در بخش کشاورزي است.

مديرکل دفتر ترويج کشاورزي و منابع طبيعي وزارت جهاد کشاورزي تصريح کرد: 3 هزار فارغ التحصيل کشاورزي، تحت عنوان سرباز سازندگي جذب بخش ترويج کشاورزي مي شوند تا  اطلاعات را به کشاورزان منتقل کنند.

وي ادامه داد: در صورتي که 30 درصد دانش و تحقيقات به مزرعه منتقل شود عملکرد 10 برابر خواهد شد.

شاه پسند تصريح کرد: رويکرد اصلي سازمان ارتباط مستقيم با بهره برداران است تا با آموزش هاي مرتب ضمن انتقال دانش جديد کشاورزان با نحوه سم پاشي، کود دهي و تنظيم سم پاشي ها و زمان سم پاشي آشنا کنيم.

وي افزود: در گذشته بخش ترويج به صورت مجرد و جدا از بدنه اجرايي فعاليت مي کرد که باعث کاهش ضريب پوشش ترويج در اين بخش مي شد./عب
برچسب ها: عملکرد ، دانش فنی ، مزرعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار