عضو هيئت رئيسه كميسيون امنيت ملي مجلس تكرار ادعاي واهي امارات درباره جزاير سه‌گانه ايراني را ناشي از بازيچه بودن دولتمردان اماراتي در دستان مقامات آمريكا دانست.

محمدحسن آصفري در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به ادعاهاي بي‌اساس امارات مبني بر مالكيت بر جزاير سه‌گانه ايراني از تريبون مجمع عمومي سازمان ملل متحد، گفت:‌ ادعا‌های بی‌اساس امارات در تکرار مالکیت بر جزایر سه‌گانه ایرانی ناشی از سیاست خارجی تبعی این کشور است كه هيچ پشتوانه قانوني و منطقي ندارد.

وي با تاكيد بر اينكه اين جزاير جزء اراضي لاينفك جمهوري اسلامي است و هيچ سندي دال بر اين موضوع كه جزاير متعلق به امارات مي‌باشد وجود ندارد، افزود: برداشت مقامات امارات این است که با تکرار ادعا‌های خود مي‌تواند اسناد و زمینه‌های حقوقی برای الحاق جزایر ایرانی به این کشور را فراهم كند اما بايد بدانند كه طرح ادعا‌های بی‌اساس حقی برای امارات در مالکیت بر جزایر ایجاد نخواهد كرد.

نماينده اراك و كميجان در مجلس در پايان خاطر نشان كرد:‌ امارات مطمئن باشد جمهوري اسلامي ايران هرگز اجازه نخواهد داد ذره‌اي از تماميت ارضي اين كشور كم شود و به هرگونه اقدام خصمانه‌اي از سوي امارات نيز پاسخ دندان‌شكني داده خواهد شد.


انتهاي پيام/
برچسب ها: امارات ، جزایر ، مالکیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار