مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به ظرفیت بالای استان 10 موزه جدید تا پایان سال مالی 91 در شهرستان های مختلف راه اندازی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان  ،حسنعلی شهركی افزود: سیستان و بلوچستان با داشتن تاریخ كهن، آداب و سنن غنی از استعداد بسیار بالایی در حوزه موزه داری برخوردار است.
وی با بیان اینكه بناهای در نظر گرفته شده برای راه اندازی موزه های جدید در دست مرمت هستند اظهار داشت: با اتمام كار مرمت، برنامه ریزی برای تجهیز این مكانها صورت می گیرد.
وی گفت: این موزه های جدید با نام های 'مشاهیر و باد سیستان، موزهای (محلی و فرش) زهك، محلی خاش، محلی سرباز، محلی ایرانشهر، بمپور، شهدای زهك، آب چابهار و محلی معماری سیب و سوران' تا تیرماه سال 92 افتتاح خواهند شد.
مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان افزود: هم اكنون هشت موزه فعال با نام های 'مردم شناسی سیستان، منطقه ای جنوب شرق و پست و ارتباطات زاهدان، محلی چابهار، قرآن و عترت ایرانشهر، محلی سراوان، خاك(سفال زنده) در كلپورگان و شهر سوخته' پذیرای هنردوستان هستند.
وی افزود: تاكنون هزار و 625 اثر تاریخی و معنوی سیستان و بلوچستان در فهرست آثار ملی كشور به ثبت رسیده و این خود گویای ظرفیت مستعد این استان برای ایجاد موزه های تاریخی، فرهنگی، مردم شناسی و صنایع دستی است./ع 

برچسب ها: ساخت ، موزه ، جدید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.