رئیس دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گفت: اقدام غرب در زمينه ساخت فيلم موهن نشان مي‌دهد كه هنر مدرن به يک نوع ابزار سياسي تبديل شده و غربي‌ها از سلاح سينما و هنر براي بيان اعتقادات خود سود مي‌جويند و به اصول فرهنگي و سينمايي اعتقادي ندارند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران وحيدجليلي روزنامه نگار و رئيس دفتر مطالعات جبهه فرهنگي انقلاب اسلامي در ميزگرد "معصوميت خورشيد مسلمانان" در تدوين شخصيت پيامبر اكرم(ص) و نقد و بررسي جريانات هتاكانه كه در دانشگاه علامه برگزارشد، گفت: فيلم موهن عليه پيامبر مظهر سينماي ضد ديني است.

اين روزنامه نگار تصريح كرد: اقدامات غرب در اين زمينه نشان مي‌دهد كه هنر مدرن به يک نوع ابزار سياسي تبديل شده است و غربي‌ها از سلاح سينما و هنر براي بيان اعتقادات خود سود مي‌جويند و به اصول فرهنگي و سينمايي اعتقادي ندارند.

وي نكته ديگر فيلم ضد ديني را اينگونه بيان كرد: هر گونه حمله به مقدسات ديني نه تنها به طور مستقيم مي‌تواند فيلم را در زمره فيلم‌هاي ضد ديني قرار دهد، بلكه بسياري از اصول ديني را نيز مورد تعارض قرار مي‌دهد و اين امر باعث برانگيخته شدن احساسات بسياري از مسلمانان جهان شد كه نشان داد امروزه اسلام با بمباران فرهنگي از سوي غرب مواجه است.

اين فعال فرهنگي با بيان اينکه فضاي حاكم بر مديريت فرهنگي ايران نيز در اين زمينه دخيل است، تصريح کرد: امروز فضاي فرهنگي در کشور ما فضاي سياست زده‌اي شده و مباني اصولي و اعتقادي كمرنگ شده و نهادهايي هستند كه حتي با هزينه دولت فيلم ضد ايراني و اسلامي مي‌سازند.

وي با تأكيد براينكه براي اعتراض به فيلم موهن نبايد تنها نگاه سلبي داشت گفت: بايد يك نگاه ايجابي نسبت به اين مسئله ايجاد كنيم و به ساخت فيلم‌هايي در اعتراض به اين امر اقدام كنيم.

جليلي با بيان اينکه بايد به محتواي توليد فيلم توجه كنيم، گفت: اگر در فيلم‌هاي توليد شده محتواي خوبي نداشته باشيم اساس و بنيان فيلم ضعيف شده و ديگر حرفي براي گفتن نخواهد داشت و راه اصلي اين است كه بايد بنيه فرهنگي را درست تبيين كنيم در اين صورت است كه معاندان حتي اجازه ورود به فرهنگ ما را نخواهند داشت.

اين روزنامه نگار با اشاره به اينكه سياست غرب بر فشار و تهديد اسلام نخ نما شده است اظهار داشت: اين بحث نافي اين نيست كه به مقدسات ميليون‌ها مسلمان توهين شده است اما نبايد با نگاه افراطي به اين مسئله توجه كرد.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار