مدیر کل ثبت احوال سیستان وبلوچستان گفت: در استان کار ساماندهی ثبت وقایع حیاتی به خوبی انجام شده و علاوه بر همکاری دستگاههای اجرایی، شوراها و دهیاری به یاری ما آمده اند و هم اکنون بیش از سه هزار نفر ثبت یار کار فعالیت خود را آغاز کرده اند که284 نفر آنها در خاش هستند.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدن ،زاهدنیا در شورای ثبت و احوال شهرستان خاش بیان کرد: با حمایت مسئولان دولتی، شوراها و دهیاران و نیز راه اندازی واحدهای صدور شناسنامه و ثبت گواهی فوت در بیمارستانها و مستقر کردن ادارات ثبت احوال در سطح بخشها و شهرها شاخص ثبت وقایع حیاتی در استان از 27 درصد به 5/93 درصد فعلی رسیده است.
 
وی اظهارکرد: در حال حاضر بیش از 130 هزار شناسنامه مکانیزه در استان صادر شده که 25 هزار آن مربوط به شهرستان خاش می باشد.
وی کمبود نیروی انسانی را از دغدغه های اساسی ثبت احوال در استان برشمرد و افزود: مجوز استخدام 91 نفر در ثبت احوال استان برای تصدی پست های سازمانی در مرحله اول 51 نفر دیگر در مرحله دوم صادر شده است که امیدواریم پس از رفع مشکل در اخذ آزمون بتوانیم نیروهای مورد نیاز خود را جذب کنیم.
علیرضا شهرکی فرماندار شهرستان خاش نیز با شرح وضعیت خدمات دهی به شهروندان برای دریافت اسناد هویتی در حوزه‌ی شهرستان، پراکندگی و جمعیت وسعت شهرستان کمبود نیروهای اداری و کمبود امکانات و تجهیزات را از مهمترین مشکلات ارائه خدمات هویتی در شهرستان خاش عنوان کرد. /ع

برچسب ها: شاخس ، ثبت ، وقایع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.