همزمان با روز جهانی سالمند رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: متاسفانه سالمندان جزء بیمارترین گروه‌های اجتمایی‌اند که 34 درصد درمان‌های سرپایی و 60 درصد هزینه‌های سلامت را به خود اختصاص داده‌اند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر باقر لاریجانی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران ظهر امروز 10 مهر ماه در مراسم افتتاح مر کز تحقیقات سلامت سالمندان و شبکه ملی تحقیقات صنعتی گفت: مطالعاتی که در سال 2007 انجام شد بیانگر آن بود که 10 درصد جمعیت جهان را سالمندان تشکیل داده‌اند و بر اساس پیش بینی‌ها این رقم در سال 2050 به 21 رصد خواهد رسید.

وی ادامه داد: هم اکنون سالمندان 8 درصد جمعیت ایران را تشکیل داده‌اند که  تا 1400 به ده درصد يا بیشتر افزایش می‌یابند.

لاریجانی با بیان این که یکی از دلایل رشد اصلی جمعیت سالمند افزایش امید به زندگی در جامعه است افزود: متاسفانه این گروه جزء بیمارترین گروه‌های اجتمایی‌اند که 34 درصد درمان‌های سرپایی و 60 درصد هزینه‌های سلامت را به خود اختصاص داده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به این که رسیدگی به سالمندان از وظایف نظام سلامت کشور است اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی تهران بر وسعت خدمات خود به بیماران سالمند برنامه آموزش تخصصی بالینی سالمندان را تشریح کرده و امسال 6 دانشجو جدید را در این رشته پذیرفته است.

وی تصریح کرد: وزارت بهداشت نیز طی 2 ماه گذشته سندی برای ارتقاء منزلت سالمندان تثبیت کرده که بر اساس آن مدیریت سالمندی اصلاح شده و امیدواریم در نهایت بتوانیم به سپری شدن دوران سالمندی افراد جامعه همراه با موفقیت کمک کنیم.

لاریجانی با اشاره به راه اندازی مرکز تحقیقات سلامت سالمندان و شبکه ملی تحقیقات سالمندی افزود: کشور ما نیازمند نمونه متعددی از این مراکز است که بتوانند در آموزش متخصصان و درمان بیماران تاثیر گذار باشند./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار