معاون فني و زير بنايي راه‌آهن گفت: با تكميل عمليات اجرايي دوخطه شدن راه‌آهن تزرج - بندرعباس مسير ريلي بافق تا بندرعباس به‌طول 620 كيلومتر دوخطه شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بندرعباس مصطفي معيني افزود: با اجرا و تكميل پروژه دوخطه شدن محور ريلي تزرج - بندرعباس شاهد افزايش 100‌درصدي ظرفيت حمل‌و‌نقل بار و مسافر در محور بافق - بندرعباس و افزايش حمل‌و‌نقل كالا از مسير ترانزيتي به 40ميليون تن در سال خواهيم بود.

وی هزينه اجراي اين طرح را در بخش روسازي 47ميليون يورو سرمايه گذاري از محل اعتبارات طرح‌هاي عمراني عنوان کرد.
معاون فني و زير بنايي راه‌آهن با اشاره به اينكه دو‌خطه‌شدن كريدور ريلي شمال - جنوب در مسير تهران - بندرعباس به طول 1600‌كيلومتر در دستور كار راه‌آهن است، گفت: در حال حاضر 150كيلومتر اول از اين مسير يعني از تهران تا قم به صورت دو خطه فعال است و بيش از 620كيلومتر انتهاي مسير نيز امروز با تكميل پروژه محور تزرج - بندرعباس در دو خط، آماده ارائه سرويس به مسافر و كالاهاي ترانزيتي عبوري است.
معینی از جمله ويژگي‌هاي بارز عمليات اجرايي دو‌خطه‌كردن راه‌آهن تزرج - بندرعباس را مدت زمان كوتاه اجراي طرح و قيمت تمام شده پايين پروژه ‌در نتيجه مديريت منابع و زمان اعلام كرد و افزود: اجراي 180‌كيلومتر عمليات ريل‌گذاري در طول كمتر از يك‌سال، به واسطه اجراي اين پروژه به عنوان يك ركورد بي‌سابقه در كارنامه راه‌آهن جمهوري اسلامي ايران به ثبت رسيد.
وی تصریح کرد: سرعت طراحي مسير در خط‌آهن تزرج - بندرعباس براي قطارهاي مسافري، 160‌كيلومتر بر ساعت پيش‌بيني شده است كه با توجه به شيب و فراز و هندسه و شعاع مسير و ناوگان راه‌آهن اين سرعت مي‌تواند متفاوت باشد.
معاون فني و زير بنايي راه‌آهن هرمزگان گفت: مسير ريلي تزرج - بندرعباس به عنوان بخش مهمي از كريدور ترانزيتي شمال - جنوب كشور همواره مورد توجه وزارت راه و شهرسازي و راه‌آهن جمهوري اسلامي ايران ‌است.
معینی افزود: خط آهن دو خطه تزرج - بندرعباس بيش از دو ماه است كه با تكميل 100درصدي مسير در دست بهره‌برداري آزمايشي است و به زودي با حضور مقامات عالي اجرايي كشور رسما افتتاح خواهد شد./ب

برچسب ها: پروژه ، ریلی ، هرمزگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.