مدیرکمیته امداد امام خمینی شهرستان بوشهر گفت: طرح احسان زائر بین زائران بیت‌الله‌الحرام و حریم نبوی (ص) اجرا می‌شود و زائران می‌توانند به نیازمندان کمیته امداد کمک کنند.





به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، علی حیدری  صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طرح احسان زائر در بین مشتاقان و زائران بیت الله الحرام و حریم نبوی (ص) اجرا می‌شود، اظهار داشت: زائران برای دستگیری محرومان و نیازمندان در اجرای این طرح می‌توانند هنگام رفت و بازگشت از سفر بخشی از هزینه‌های جانبی سفر خود را به نیازمندان کمیته امداد اختصاص دهند.

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان بوشهر ادامه داد: این طرح با مشارکت و کمک هرچه بیشتر زائران بیت الله الحرام و تلاش مسئولان در انجام تبلیغات تقویت می‌شود.

وی هدف از اجرای این طرح را فرهنگ‌سازی و هدایت هزینه‌های جانبی زائران به سمت حمایت از محرومان و نیازمندان عنوان کرد و افزود: سازماندهی حمایت‌های مادی و معنوی حجاج در جهت رفع مشکلات خانواده‌های نیازمند، تقویت و توسعه مشارکت حجاج نیکوکار و خیر در جهت حمایت از محرومان جامعه اسلامی و احیای سنت حسنه الهی و ارزشی انفاق سفر حج از دیگر اهداف این طرح است.

وی بیان داشت: برگزاری جلسه تفاهمنامه سازمان حج و زیارت، کمیته امداد و مدیرکل فرودگاه به منظور جذب وجوهات زائران از دیگر برنامه‌های تبلیغی این نهاد در این راستا بود.

حیدری انجام تبلیغات در تقویت این طرح را موثر خواند و افزود: اگر تبلیغات با تلاش مسئولان گسترده شود قطعا تاثیرگذاری آن بر فرد و جامعه افزایش می‌یابد.

مدیریت کمیته امداد امام خمینی شهرستان بوشهر در ارتباط با کمک‌های مردم بوشهر در جشن عاطفه‌ها هم  بیان داشت: در مجموع 72 میلیون تومان شامل 32 میلیون تومان کمک جنسی و 40 میلیون تومان نقدی گزارش اولیه کمک مردم در جشن عاطفه‌ها بوده است.

حیدری عنوان کرد: کمک‌های جمع‌آوری شده توسط مدارس در اختیار دانش‌آموزان نیازمند همان مدارس و کمک‌های پایگاه‌های مستقر در مساجد و مصلی‌ها نیز 70 درصد به آموزش و پرورش و 30 درصد در اختیار کمیته امداد قرار دارد که در بین دانش‌آموزان نیازمند توزیع می‌شود./ج1

برچسب ها: بوشهر ، هزینه ، انفاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.