برخی از رسانه‌ها و مطبوعات مطرح غربی در تحلیلی در خصوص خروج منافقین از فهرست سازمان‌های تروریستی وزارت امور خارجه آمریکا، این اقدام را اشتباه تکراری این دولت خواندند.

به گزارش خبرنگارسياست خارجي باشگاه خبرنگاران به نقل از موسسه راهبردی دیده‌بان، پایگاه اینترنتی «گلوبال ریسرچ» در تحلیلی ضمن اشاره به حمله چندی پیش گروه‌های تروریستی به کنسولگری ایالات متحده در بنغازی و کشته شدن سفیر آمریکا، نوشت: همانطور که دولت آمریکا تایید می‌کند، حادثه تروریستی در بنغازی از طریق همان منابع مالی و تسلیحاتی بوجود آمد که دولت آمریکا در سال گذشته در اختیار گروه‌های تروریستی واقع در لیبی قرار داده بود تا به مبارزه با دولت لیبی بپردازند.

امروز نیز اطلاعیه نگران کننده دیگری از سوی دولت آمریکا مبنی بر خروج  گروهک تروريستي منافقين از فهرست سازمان‌های تروریستی صادر شده است که نشان می‌دهد دولت آمریکا یک بار دیگر در صدد حمایت از گروهي تروریستی است.

گلوبال ریسرچ در ادامه می افزاید: وزارت امور خارجه آمریکا این گروهک تروریست را از فهرست سازمان‌های تروریستی خارج کرده تا موانع قانونی برای مسلح کردن آشکار و تامین مالی تروریست‌ها در دستیابی به جنگ با ایران برطرف شود.

این الگوی اشتباهی است که پیش از این بارها در لیبی و اخیراً نیز در سوریه تکرار شده است و مقامات آمریکایی هر بار در پاسخ به رسانه‌ها و افکار عمومی دروغ می‌گویند.

روزنامه «لس‌آنجلس تایمز» نیز در همین رابطه با اشاره به درخواست برخی مقامات فعلی و سابق آمریکا مبنی‌ بر درخواست مسلح کردن منافقين به جهت انجام حملات تروریستی علیه ایران می‌نویسد: این سیاست اشتباهی است که می‌تواند ایالات متحده و آمریکا را به جنگ نزدیکتر کند.

رایزنی و لابی برای خارج کردن گروهک تروريستي منافقين توسط رودی جولیانی شهردار سابق نیویورک، هوارد دین اولین وزیر امنیت داخلی جرج بوش و برخی از سیاستمداران تندرو حامی این گروهک تروریستی صورت گرفته است.

لس‌آنجلس تایمز همچنین می افزاید: خارج کردن نام منافقين صرفاً یک مسئله سیاسی است تا مسلح سازی و تزریق منابع مالی آشکار برای این گروهک تروريستي امکان‌پذیر باشد.

پیش از این هم ایالات متحده برای سال های متمادی در حال مسلح کردن و ارائه کمک‌های مالی به این گروهک تروریستي و خطرناک بوده که خون انسان‌های بی گناه از دستانش می‌چکد.

پایگاه اینترنتی «آنتی‌وار» نیز با اشاره به حمله آمریکا به عراق در سال 2003 میلادی نوشت:

در آن زمان رئیس جمهور آمریکا، جرج بوش یکی از دلایل حمله نظامی آمریکا به عراق را اقدام دولت عراق در پناه دادن به گروه‌های تروریستی از جمله  گروهک تروريستي منافقين عنوان کرد.

برخی از نخبگان سیاسی آمریکایی نیز با دریافت مبالغی به حمایت از این گروهک تروريستي پرداختند که این اقدام آنها نقض قوانین منع حمایت از تروریسم در ایالات متحده آمریکا به شمار می‌رود

انتهای پیام/

پ2
برچسب ها: منافقین ، آمریکا ، رسانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار