زنداني فراري در نقش مأمور بانك خصوصي توانست به فريب زيركانه مغازه‌داران ساده‌لوح دست بزند.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران به نقل از گروه شوك، اين مرد با دادن وعده نصب دستگاه پز بانك در مغازه طعمه‌هايش نخستين مرحله نقشه‌اش را به اجرا درمي‌آورد.  
از روز 15 تير ماه سال جاري وقتي مردي نزد پليس رفت و ادعا كرد: «زماني كه در حال بررسي ميزان موجودي داخل حساب خود بود، ديده كه همه پول ها برداشت شده و از مسئولان بانك شنيده مردي در نقش وي به سرقت ميليوني دست زده است، تيمي از مأموران پايگاه 2 پليس آگاهي تهران وارد عمل شد.»  
كارآگاهان با بررسي حساب بانكي اين مرد به بانكي در يكي از شهرهاي نزديك تهران رسيدند كه مرد جاعل پول‌ها را از آنجا برداشت كرده بود همين كافي بود تا تصاوير دوربين‌هاي مدار بسته آن بانك تحت بررسي قرار بگيرد و تصوير مرد تبهكار شكار شود.  
با توجه به اينكه مرد شياد مشخصات كامل مالباخته را داشت، پليس عكس وي را به طعمه‌اش نشان داد و پي به راز شگرد تازه‌اي در سرقت برد.  
مرد مالباخته به كارآگاهان گفت: مدتي پيش همين مرد در نقش مأمور يكي از بانك‌هاي خصوصي و در حالي كه كارت شناسايي و فرم‌هاي متعلق به اين بانك را همراه خود داشت، با مراجعه به مغازه‌ام گفت كه با توجه به استفاده از دستگاه پز بانك (Poz Bank) متعلق به اين بانك در مغازه‌ام، وي مي‌تواند با تكميل فرم درخواست نسبت به تحويل دستگاه پزبانك بي‌سيم اقدام كند. با توجه به قرار داشتن كارت شناسايي بانك خصوصي دور گردن وي به وي اعتماد كردم و كليه مشخصات شناسنامه‌اي و مشخصات خودم را در داخل فرم درخواست ثبت و در اختيار وي قراردادم تا در كمتر از يك هفته دستگاه پزبانك بي‌سيم را تحويل بگيرم؛ اما از دستگاه بي‌سيم هيچ خبري نشد.  
كارآگاهان كه با يك تبهكار خونسرد مواجه شده بودند به جست‌وجوي وي در ميان مجرمان قديمي و بانك اطلاعات مجرمان سابقه‌دار بويژه در زمينه كلاهبرداري پرداختند و محمد 53 ساله را رديابي كردند.  
كارآگاهان فاش كردند كه محمد از مجرمان قديمي بوده و آخرين بار نيز روز 4 خردادماه سال گذشته دستگير و روانه زندان شده است اما با سپردن وثيقه از زندان آزاد و پا به فرار گذاشته است و صاحب سند نيز از مخفيگاه جديد وي اطلاعي ندارد.  
همزمان با تجسس‌هاي پليسي كلاهبرداري‌هاي مشابه ديگري پيش روي كارآگاهان قرار گرفت كه در همه آنها «محمد» با روش خاص خود براي نصب دستگاه PozBank، همه مشخصات طعمه‌هايش را مي‌گرفت، سپس كارت عابربانك آنان را با ادعاي گم شدن كارت باطل مي‌كرد و با مدارك جعلي كارت جديد گرفته و حساب‌ها را خالي مي‌كرد.  
بررسي دوربين‌هاي مداربسته بانك نشان مي‌داد همه دزدي‌ها از سوي «محمد» صورت گرفته و كارآگاهان براي رديابي مجرم فراري عكس و شگرد آن را در اختيار حراست بانك‌هاي مختلف قرار دادند تا كارمندانشان با ديدن «محمد»، وي را شناسايي كنند.  
27 شهريور ماه بود كه مرد مرموزي با مراجعه به شعبه بانكي در شهران و دادن عابربانك با معرفي خود به عنوان صاحب حساب، اقدام به تكميل فرم برداشت حساب به ارزش ميليوني كرد اما كارمند بانك پيش از تحويل دادن پول مرد شياد را شناخت و بدون اين كه حساسيتي به وجودآورد پليس را در جريان قرار داد.  
مأموران در همان محوطه بانك توانستند محمد را غافلگير كنند و در پايگاه دوم پليس آگاهي در برابر همه طعمه‌هايش قرار دهند.  
محمد خيلي زود اعتراف كرد كه با جعل‌هاي ماهرانه در نقش نماينده بانك خصوصي به فريب زيركانه همه اين مردان كه مغازه‌دار هستند دست زده است./ز 

برچسب ها: فریبکاری ، بانک ، فراری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار