مدیرکل جهادكشاورزی استان چهارمحال و بختیاری، از راه اندازی ایستگاه تحقیقاتی بادام روستای سوادجان بخش سامان از توابع شهرستان شهركرد، طی دو ماه آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

صفدر نیازی گفت: 21 هكتار از اراضی این منطقه، برای احداث ایستگاه تحقیقاتی، به مركز تحقیقات كشاورزی و منابع طبیعی استان واگذار شده است.

وی در باره پیشرفت فیزیكی این پروژه اظهار داشت: تأمین آب و اقدامات زیرساختی اراضی این ایستگاه تحقیقاتی انجام شده است.

مدیرکل جهاد كشاورزی استان چهارمحال و بختیاری تصریح كرد: برای تكمیل این ایستگاه، 700 میلیون ریال از محل اعتبارات استانی اختصاص یافته و با موافقت معاون آموزش و ترویج سازمان تحقیقات كشاورزی وزارت جهادكشاورزی در جریان سفر اخیر به استان، حدود یك میلیارد ریال نیز از محل اعتبارات وزارتخانه برای تكمیل این پروژه درنظر گرفته شده است.

نیازی، حل مسائل كاشت، داشت، برداشت و توزیع محصول بادام را از برنامه های سازمان جهادكشاورزی استان در سال های اخیر عنوان كرد و گفت: تهیه و تولید نهال های دیرگل و مقاوم به سرمازدگی و عاری از ویروس، ارائه یارانه به باغداران برای تولید نهال بادام، مكانیزه كردن باغداری، ایجاد تشكل و تعاونی ها و برنامه ریزی برای صادرات از اقدامات این سازمان در این زمینه بوده است.

15 هزار هكتار از باغهاي استان چهارمحال و بختیاری، به كشت بادام اختصاص دارد كه 10 هزار هكتار آن بارور است و سالانه، 20 هزار تن بادام از این باغات، برداشت و روانه بازار می شود. /ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.