وزير بهداشت عربستان سعودي در بيانيه‌اي که روز دوشنبه در مطبوعات اين کشور انتشار يافت اعلام کرد شيوع ويروس جديدي از خانواده کوروناويروس‌ها که سبب مرگ يک عربستاني شد محدود مانده است و براي سلامتي زائران خانه خدا در مکه خطري ندارد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  خبرگزاري فرانسه ،روزنامه الحيات به نقل از "عبدالله الربيعه"، نوشت:« انتشار اين کوروناويروس که اخيرا دو مورد آلودگي به آن گزارش شده، محدود مانده است.» به گفته وي دهها هزار زائري که تاکنون براي مراسم امسال حج وارد عربستان شده‌اند، در سلامت هستند.
دو بيماري که به اين ويروس  آلوده شده‌اند از يک منطقه جغرافيايي و قطري و عربستاني هستند. اما بيمار قطري پيش از ابتلا، به عربستان سفر کرده بود. آنها در فاصله ژوئن و سپتامبر بر اثر اين ويروس جديد بيمار شدند اما بيمار اولي که عربستاني بود درگذشت. بيمار دوم در بيمارستاني در لندن بستري است و حال خوبي ندارد.
 سازمان بهداشت جهاني اواخر سپتامبر اعلام کرد اين ويروس جديد شيوع  بسيار کمي دارد.
وزير بهداشت عربستان خاطر نشان کرد اين ويروس هنوز واکسن و دارويي ندارد اما وزارت بهداشت به محض ورود زائران خارجي تدابير پيشگيرانه‌اي را به اجرا در‌آورده‌اند و تمهيدات علمي و عملي را براي مقابله با شيوع هر گونه بيماري انديشيده‌اند.انتظار مي‌رود امسال دو ميليون زائر براي به جاي آوردن حج وارد عربستان شوند.
برچسب ها: بین الملل ، حج ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار