مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشکده علوم‌پزشکی نیشابور گفت: براي حفاظت از سلامت قلب در كودكان و اجتناب از اثرات جسمي، عاطفي و مالي بيماري قلبي و سكته مغزي بايد اقدانات فوری صورت گیرد.

دکتر محمد آذینی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران در نیشابور با بیان این مطلب گفت: تشويق به تغذيه سالم، فعاليت‌بدني و منع مصرف دخانيات مي‌تواند به كاهش خطر بيماري قلبي عروقي و سكته مغزي بيانجامد.

وی بادامه داد: براي مشخص كردن اهميت روزجهاني قلب، فدراسيون جهاني قلب و اعضاي آن اصرار دارند اقدامي براي نجات جان زنان و كودكاني انجام شود.

مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشکده علوم‌پزشکی نیشابور مصرف غذاي سالم را یکی از راه‌کارهای پیشگیری این بیماری عنوان کرد و افزود: افراد زيادي در حال رو آوردن به سمت غذاهاي آماده هستند كه اغلب مملو از شكر، نمك، چربي‌هاي اشباع يا چربي‌هاي ترانس هستند.

آذینی خاطرنشان کرد: غذاهاي سالم را براي كودكان جاذبه‌دار کنید و كودكان را در پخت غذاها مشاركت دهيد.

مدیر گروه پیشگیری از بیماری‌ها تصریح کرد: ترك مصرف بعضي غذاهاي مضر كه به آن عادت كرده‌ايم سخت است اما با جايگزيني اين غذاها با غذاهاي سالم به‌تدريج ذائقه خود را تغيير و به اين مواد غذايي عادت مي‌كنيم.

آذینی بیان داشت: دريافت نمك را به كمتر از 5 گرم در روز محدود كنيد و برای غذا از بشقاب‌هاي كوچكتر استفاده كنيد و پرس‌هاي بزرگتر را براي ميوه و سبزي به‌جاي گوشت يا كربوهيدرات‌ها استفاده كنيد.

وی دخانيات را یکی دیگر از این عوامل بیماری های قلبی دانست و ادامه داد: يك نفر از هر دو نفر سيگاري به علت بيماري‌هاي ناشي از دخانيات فوت مي‌كنند و هر روز كودكان و نوجوانان بيشتری به مصرف سيگار روی مي‌آورند.

آذینی با تاکید بر خطرات سیگار و دود آن گفت: كودكان را در خصوص خطرات مصرف دخانيات،آموزش دهيد تا به آنها براي گفتن نه به مصرف سيگار،كمك كنيد و اگر ترك سيگار سخت بود، براي راهنمايي از كاركنان بهداشتي كمك بگيريد.  /س

برچسب ها: قلب ، کودک ، اقدام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.