بلاتکلیفی واترپلوئیست ها در اعزام به رقابت های قهرمانی آسیا همه را از جمله ملی پوشان را کلافه کرده است.

به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران: فدراسیون شنا نیز همچون برخی از رشته ها با مشکلاتی از جمله تعلیق و لغو اعزام مواجه هستند که در این بین سفر تیم ملی کاناپلو در فدراسیون قایقرانی به رقابت های جهانی لغو شد و واترپلويست هاي جوان کشورمان هم رقابت های قهرمانی آسیا را از دست دادند.

قرار بود این مسابقات مرداد ماه سال جاری در قزاقستان برگزار شود که به گفته مسئولان فدراسیون دلیل اصلی لغو سفر تیم ملی صادر نشدن روادید بود اما با نگاه واقع بینانه تر می توان دلیل اصلی آن را بحث تعلیق فدراسیون دانست.

در گذشته بحث لغو سفر تیم های ملی به میادین بین المللی دلایل متعددی از جمله صادر نشدن روادید، موافقت نکردن شورای برون مرزی و یا دراختیار داشتن بودجه کافی بود اما در حال حاضر به دلیل بحث تعلیق و شرایط حاکم در ورزش اوضاع یک کم نسبت به گذشته متفاوت است و گزینه جدی تری به میان آمده آن نیز تعلیق چند فدراسیون است که باید با پیگیری های جدی تر برطرف شود.

با توجه به اینکه شنا همچون چند فدراسیون دیگر درگیر تعلیق شده است و با گذشت چند ماه از این موضوع اما تاکنون این مشکل برطرف نشده است.

این گزارش حاکی است: در حال حاضر سرپرستی فدراسیون شنا بر عهده برانوش نیک بین است اما با توجه به حواشی بوجود آمده و رعايت نکردن قوانین بین المللی در خصوص برگزاری مجمع انتخاباتی در حال حاضر فدراسیون جهانی شنا نیز غلام رضا جعفری سرپرست قبلی فدراسیون را به عنوان رئیس فدراسیون شنای کشورمان به رسمیت می شناسد در صورتیکه به دنبال برطرف کردن این مشکلات هستیم مسئولان ورزش باید هرچه زودتر با برگزاری مجمع انتخاباتی این معضل را برطرف کنند که برگزاری این جلسه نیز با اصلاح اساسنامه فدراسیون میسر خواهد بود با توجه به اینکه پیش از این سفر تیم ملی جوانان به رقابت های قهرمانی آسیا لغو شد فدراسیونی ها به دنبال این هستند که برای دومین بار این اتفاق این بار برای تیم ملی بزرگسالان رخ ندهد و شرایط اعزام آنها به مسابقات قهرمانی آسیا که آبان ماه سال جاری در امارات برگزار می شود مهیا شود.

**خبری از برگزاری اردوی تیم ملی نیست!

البته در حال حاضر شرایط تیم ملی جوانان کمی با بزرگسالان متفاوت است در حالی قرار بود تیم ملی جوانان در رقابت های قهرمانی آسیا حضور پیدا کند که واترپلوئیست ها مدت زیادی را در اردوهای آماده سازی حضور داشتند به همین دلیل عدم اعزام آنها به مسابقات قزاقستان لطمه بزرگی به ملی پوشان وارد کرد با وجود اینکه واترپلوئیست های جوان مدتی را در اردوی آماده سازی حضور داشتند در سوی دیگر فدراسیون ها اقدامی در جهت برپایی و اردوی آماده سازی تیم ملی بزرگسالان برنداشتند و تنها با برگزاری 3 هفته ای رقابت های لیگ برتر واترپلوئیست ها خود را محک زدند و با وجود اینکه فرصت زیادی تا برگزاری این رقابت ها باقی نمانده است اما تاکنون تمرینات تیم ملی از سر گرفته نشد و فرصت های طلایی در حال از دست رفتن هستند.

همچنین در پی ارسال نامه تهدید آمیز دیگری از سوی کمیته بین المللی المپیک بحث احتمال از دست دادن این مسابقات قوت بیشتری گرفت به طوریکه در حال حاضر مسئولان فدراسیون نیز از سفر تیم ملی به این رقابت ها اطمینان ندارد.

محتویات این نامه حاکی از آن دارد که رؤسای برگزيده شده باید هرچه زودتر فعالیت مجدد خود را آغاز کنند و با توجه به اینکه در طی یک سال گذشته تغییر و تحولات زیادی در رأس فدراسیون شنا ایجاد شد به طوریکه برگزاری مجامع انتخاباتی باعث شد تا حساسیت فدراسیون های ورزشی در این خصوص شدن بگیرد و این فدراسیون نیز دچار بحث تعلیق گردد.

خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه واترپلوئیست ها مدت زیادی است که در مسابقات مختلف حضور پیدا نکردند به همین دلیل این رقابت ها فرصت خوبی است تا آنها خود را محک بزنند./ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار