رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه در بیست و یکمین نمایشگاه فرش دستباف ایران 67 غرفه قالی فعال در نمایشگاه فرش تهران از این استان حضور داشت، گفت: کل غرفه های موجود قالی در نمایشگاه تهران 500 غرفه بود که حضور آذربایجان شرقی با 67 غرفه نشانگر حجم بالای تولید در این استان است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، عظمایی افزود: در شرایط موجود تحریم و مشکلات اقتصادی فروش تابلو فرش و قالی در نمایشگاه فوق حائز اهمیت بوده و نشان از بالندگی هنری و تجاری فرش دستباف دارد.

وی در ادامه با اظهار اینکه انتظار نداشتیم سطح کیفی نمایشگاه تا این حد باشد، خاطر نشان کرد: لیکن تداوم تولید، فروش و اقدامات اطلاع رسانی و دعوت از تجار خارجی و خرید قالی های با کیفیت به عینه بر تقاضای بازار فرش داخلی و خارجی صحه گذاشت.

وی حضور با انگیزه فروشندگان فرش و تابلو فرش استان با قالی های تولیدی تبریز، هریس، مهربان، آذرشهر، بخشایش، خوجه، اهر و مرند و قالی های ابریشمی مراغه، ملکان و بناب و تابلو فرش های سردرود آذربایجان شرقی و سایر تولیدات استان با برندهای تولیدی مختلف و متنوع را مهم ارزیابی کرده و گفت: کلیه تشکل های شهری و روستایی، تولیدی و صادراتی این استان با حضور پر بار خود در این نمایشگاه جلوه ای از تعامل و همکاری را به نمایش گذاشتند.

عظمایی خاطر نشان کرد: در این شرایط آگاهی از سلیقه مشتریان بر روند تولیدات تاثیر بسزایی خواهد داشت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در ادامه گفت: نقش فرش به عنوان تامین کننده اقتصاد شهری و روستایی قابل توجه است چرا که این هنر صنعت با کمترین هزینه بیشترین اشتغالزایی را در پی دارد.

عظمایی ادامه داد: دولت باید با درک اهمیت این موضوع حمایت قابل توجهی از این هنر صنعت را به عمل آورد و برگزاری نمایشگاه ها و تقویت تشکل ها در این راستا می تواند موثر باشد.

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی نیز در ادامه گفت: برگزاری نمایشگاه فرش دستباف ایران می تواند در ارتقای این هنر صنعت مفید باشد.

علی سلیمانی افزود: تبريز كه در بسياري موارد همواره پرچمدار بسياري از نهضت ها بود. در اعتلا و گسترش جهاني نام فرش ايران نیز نقش مهمي را ايفا كرد و رونق و احياي هنر قاليبافي ايران در اواخر دوره قاجار و اوايل سلطنت پهلوي و راهيابي فرش ايران به بازارهاي جهان و گسترش اين حرفه در ساير نقاط ايران تا حدود زيادي مرهون بازرگانان و تجار و قاليبافان آذربايجاني به ويژه تبريزي است و اين موضوع براي آذربايجاني‌ها مايه فخر و مباهات است./س

 

برچسب ها: حضور ، نمایشگاه ، فرش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.