فارس/

افزایش 49 درصدی حضور گردشگران خارجی در کشور

حضور گردشگران خارجی در کشور 49 درصد افزایش یافته است .

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران  فارس؛ معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی کشور در شیراز گفت: با توجه به برنامه ریزیها و هدف گذاریهای انجام شده در بحث گردشگری داخلی و خارجی هم اکنون نسبت به سایر کشورهای منطقه پیشی گرفته ایم ، به گونه ای که از مرداد ماه تاکنون با افزایش 49 درصدی حضور گردشگران خارجی در کشور روبرو هستیم.
منوچهر جهانیان با اشاره به افزایش سفرهای تابستانی در کشور اظهار داشت: امسال در فصل تابستان بیش از 66 میلیون نفر از هموطنان که شامل 88 درصد مردم کشور می شود 200 میلیون سفر را در داخل کشور انجام داده اند.
این تعداد سفر داخلی در دنیا بی نظیر است از این رو لازم است امکانات و زیرساختهای لازم برای حضور بیشتر گردشگران داخلی فراهم شود.
وی در مورد شرایط استان فارس برای جذب گردشگران خارجی نیز ابراز داشت: فارس با توجه به آثار تاریخی، تمدنی، گردشگری مذهبی، گردشگری طبیعی و نیز داشتن زیرساختها و امکانات مناسب می تواند یکی از قطبهای برتر برای جذب گردشگران خارجی باشد.
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی کشور بیان کرد: براساس برنامه ریزیها فارس تا پایان سال باید 560 هزار گردشگر خارجی داشته باشد که امید داریم با تعامل استاندار، مدیران دستگاههای دولتی و نیز بخش خصوصی این موضوع محقق شود تا استان در این زمینه به جایگاه واقعی خود برسد.
جهانیان یادآور شد: به مناسبت روز رسانه، آموزش و راهنمایان اولین اندازی دانشکده علوم گردشگری ایران در دانشگاه علم و فرهنگ تهران افتتاح شد و نیز اولین دوره دکترا گردشگری با حضور معاون وزارت علوم، تحقیقات و فناوری آغاز به کار کرد.
وی همچنین راه اندازی دومین مدرسه پائیزی، نشست با راهنمایان تور و تجلیل از برترینهای این رشته، نشست تخصصی با دانشگاهیان و اصحاب رسانه برای برطرف کردن موانع ومحدودیتهای توسعه صنعت گردشگری ونیز زدن زنگ ملی گردشگری در مدارس را به عنوان بخش دیگری از برنامه های انجام شده در روز رسانه ، آموزش و راهنمایان نام برد./ب

برچسب ها: گردشگر ، خارجی ، افزایش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.