مدیرعامل شركت آب منطقه ای استان چهارمحال و بختیاری گفت: سالانه، 11 میلیارد مترمكعب آب از استان چهارمحال و بختیاری خارج می شود.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

شكراله عباسی، در نشست سراسری دبیران و کارشناسان كمیته های تحقیقاتی آب منطقه ای كشور شهركردگفت: میزان خروجی آب از استان چهارمحال و بختیاری در حالی است كه هم اكنون، سالانه بین پنج تا هفت میلیارد متر مكعب آب در این استان تولید می شود.

وی، با تشریح موقعیت جغرافیایی و خاك این استان گفت: 38 درصد سطح استان چهارمحال و بختیاری شیب دار است و این امر افزایش هرز آب ها را به دنبال دارد.

مدیرعامل شركت آب منطقه ای استان چهارمحال و بختیاری افزود: با توجه به خشكسالی و كاهش سطح روان آب ها و آب های زیرزمینی در استان چهارمحال و بختیاری، ساماندهی و كاهش خروجی آب های استان، نیازمند انجام تحقیقات كاربردی است.

عباسی، با بیان اینكه آب، محور توسعه در استان است، بر برنامه ریزی برای استفاده از منابع آب استان برای تامین آب شرب، صنعت و كشاورزی تأكید كرد.

‌هفتمین نشست سراسری دبیران و كارشناسان كمیته های تحقیقاتی آب منطقه ای كشور، با حضور 31 شركت آب منطقه ای كشور، به میزبانی استان چهارمحال و بختیاری، در شهركرد برگزار شد./ب

برچسب ها: آب ، چهارمحال ، خشکسالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.