عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: کتابخانه‌ها رونق سابق خود را از دست داده‌اند و روز به روز فرهنگ کتاب‌خوانی در بین مردم این استان کم رنگ‌تر می‌شود.

مهدی عیسی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه با بیان اینکه از کتابخانه‌ها فقط برای مطالعه استفاده می‌شود، تصریح کرد: امروزه شاهدیم که کتابخانه‌ها فقط به محلی ساکت برای مطالعه تبدیل شده‌اند و کمتر برای امانت‌گیری کتاب و جست‌وجوی منابع مورد استفاده قرار می‌گیرند.

عیسی‌زاده با اشاره به سخنان و تأکیدات مقام معظم رهبری در ارتباط با ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی، افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی نمونه بارز و الگوی خوبی در این زمینه هستند.

وی با بیان اینکه امروزه آنچنان اشتیاقی در مردم برای مطالعه نمی‌بینم، خاطرنشان کرد: با کمتر شدن دغدغه مطالعه در بین مردم، کتابخانه‌های موجود در شهر و روستاهای آذربایجان‌غربی مورد استقبال مردم قرار نمی‌گیرند.

عیسی‌زاده گفت: فرهنگ‌سازی در این زمینه ضعیف است و باید در این راستا به صورت عمیق وارد کار شویم.

وی استفاده از منابع موجود در فضای مجازی را از دیگر عوامل موثر برای کاهش میزان مطالعه عنوان کرد و گفت: در این صورت دیگر نیاز برای مطالعه کتاب و جستجوی موضوع مورد نظر مردم در کتاب‌ها کمتر می‌شود.

عیسی‌زاده با بیان اینکه شاید در برخی از بخش‌ها، مطالب و مقالات در اینترنت کمتر به اشتراک گذاشته شوند، اظهار داشت: طبقه‌بندی مطالب در اینترنت و سایت‌های موجود نیز زمینه‌ای فراهم کرده تا دسترسی مردم به اطلاعات مورد نظر در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام شود./س

برچسب ها: فرهنگ ، شورا ، مطالعه ، کتاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.