دبير اجرايي همايش ملي خرما و امنيت غذايي با اشاره به برگزاري اين همايش در 26 و 27 مهرماه در اهواز، گفت: معاونت غذا و داروي دانشگاه علوم پزشكي جندي شاپور اهواز در نظر دارد با برگزاري اين همايش با نگرشی علمی و کاربردی نسبت به افزایش سطح سلامت فناوری تولید، فرآوری، بسته‌بندی و تجارت خرما، راهکارهای موثری براي اين اهداف به دست آورد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان ؛سیمین فقهی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار كرد: خرما و امنيت غذايي، نقش خرما در تغذيه، سلامت و بيماري، فنون بهينه توليد و فناوري هاي نوين، مديريت آفات و بيماري‌ها، مديريت آبياري و تغذيه، مكانيزاسيون عمليات كاشت، داشت و پس از برداشت، دانش، فناوري و صنايع بسته بندي، فراوري و توليد فراورده هاي جديد از محورهاي اين همايش است.


وی افزود: همچنين كنترل كيفيت و ضوابط بهداشتي خرما، مديريت ضايعات و پسماند، اقتصاد، تجارت، بازاررساني و چالش‌هاي جهاني و  بررسي توكسيكولوژي خرما در مراحل مختلف كاشت، داشت، برداشت و پس از برداشت از ديگر محورهاي اين همايش ملي است.


فقهی با بيان اين‌كه برگزاری این همایش در قالب ارائه مقاله، پوستر و سخنراني است، خاطرنشان کرد: درصدد هستیم نمايشگاهي به منظور نمایش فراورده‌های تولید شده از نخل و خرما برپا شود تا علاوه بر معرفی موسسات فرآوری و بسته‌بندی خرمای دارای مجوزهای بهداشتی، زمینه‌ساز ایجاد صنایع و اشتغال در این زمينه باشد.

 

وي ادامه داد: با برگزاری این همایش ارتباط تنگاتنگی بین فناوری توليد، صنعت و تجارت فراهم مي‌شود و ضمن بررسي چالش‌های اساسی بر سر راه ارتقای این محصول استراتژیک، گامی مثبت در جهت افزایش بهره‌وری، تولید، اقتصاد فعال، پویا و رونق مراکز عمده تولیدکننده خرما در استان برداشته مي‌شود.

 

فقهی با اشاره به نهادهاي مرتبط و حامي اين همايش گفت: استانداری خوزستان، سازمان غذا و دارو، دانشگاه کشاورزی رامین، موسسه تحقیقاتی خرما و میوه‌های گرمسیری، دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و جمعی از اساتید و دانشگاهیان در برگزاري اين همايش به صورت علمي و كاربردي مشاركت دارند./س
برچسب ها: همایش ، خرما ، غذا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.