رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت كهگیلویه و بویراحمد گفت: ریشه بسیاری از گرانی ها در این استان را می بایست در عوامل خارج از استان جستجو كرد.

 
'محمدحسین حیدرپور' روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج  افزود: از آنجا كه بیش از 90 درصد كالاهای مصرفی در كهگیلویه و بویراحمد از خارج از این استان تامین می شود بخش عمده ای از تورم موجود در استان به دلیل عوامل خارج از استان است.
وی بیان كرد: هیچگونه تعیین قیمتی برای این نوع كالاها در كهگیلویه و بویراحمد انجام نمی شود تا به واسطه آن تورمی بوجود آید.
حیدرپور اظهار داشت: برای كالاهای وارداتی به كهگیلویه و بویراحمد كه دارای قیمت گذاری نیستند پس از مشاهده، بررسی، تایید اصالت فاكتور و لحاظ كردن سود فروشنده قیمت آن تعیین می شود.
وی با اشاره به اینكه هم اكنون دو پدیده شامل تورم و گرانفروشی در بازار كهگیلویه و بویراحمد رواج دارد، عنوان كرد: اینكه كدام یك بر دیگری غلبه داشته نسبت به كالاهای متفاوت مختلف است.
حیدرپور ابراز داشت: هیچگاه نمی توان این موضوع مهم را كتمان كرد كه به دلیل افزایش قیمت هزینه های تولید تغییراتی در قیمت كالاهای تولیدی و وارداتی كهگیلویه و بویراحمد وجود نداشته و بدیهی است كه این موضوع اثر خود را در بازار استان نشان می دهد.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت كهگیلویه و بویراحمد مهمترین دلایل گرانی های اخیر در كشور را شامل افزایش نرخ ارز، اجرای قانون هدفمندی یارانه ‌ها و افزایش قیمت انواع حامل ‌های انرژی، افزایش قیمت جهانی مواد غذایی و نفت، وجود سیستم توزیع كالا در ایران و نبود مدیریت و نظارت صحیح بر آن، رشد نقدینگی به دلیل توزیع یارانه نقدی، افزایش خرید مردم همزمان با رشد قیمت ها و جو روانی حاكم بر جامعه اعلام كرد.
حیدرپور افزود: برای مهار گرانی ها در كشور و كهگیلویه و بویراحمد می بایست برطرف كردن ریشه گرانی و مبارزه با گرانفروشان در راستای یكدیگر انجام شود تا بتوان در آینده شاهد تحول در كنترل بازار بود.
وی گفت: دولت می بایست با برنامه ریزی دقیق و فراهم كردن زیرساخت ها به منظور كاهش هزینه های تولید نسبت به كنترل قیمت ها و مهار بازار اقدامات مناسبی را انجام دهد.
حیدرپور بیان كرد: با وجود تمام كم مهری ها نسبت به سازمان صنعت، معدن و تجارت كهگیلویه و بویراحمد این سازمان به روال سابق حضور پررنگ و مستمر خود را در بازار این استان ادامه خواهد داد و برای تامین رفاه و آرامش مردم، تامین و توزیع كالاهای اساسی، كنترل بازار و رشد و توسعه صنعتی استان از هیچ تلاشی دریغ نمی كند.
وی اظهار داشت: در بخش تنظیم بازار ماموریت اصلی این سازمان پیش بینی نوسان های مقطعی قیمت ها و پیشگیری از آن است.
حیدرپور عنوان كرد: وظیفه خبرنگاران، رسانه های ارتباط جمعی و مطبوعات محلی كهگیلویه و بویراحمد آن است كه بحث خرید و فروش در حوزه تولید را آرام كرده و با اطلاع رسانی گسترده مردم را از این موضوع مطمئن كنند كه این مشكل حل شدنی است./س
برچسب ها: گرانی ، فروشنده ، قیمت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.