بحران اقتصادی یک رقیب جدید برای شهرت ناپل پیدا کرده و شهرهای مهم کشور فرانسه به خاطر اعتصاب کارگران بخش خدمات و نظافت عمومی، با خطر انباشت زباله روبرو هستند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، ماجراهای شهر ناپل ایتالیا طی سالهای اخیر به سوژه تکراری رسانه ها تبدیل شده و هر از چند گاهی تصاویر جدیدی از جمع شدن زباله ها در این شهر مشهور ایتالیا در دنیا منتشر می شود.

اما بحران اقتصادی یک رقیب جدید برای شهرت ناپل پیدا کرده و شهرهای مهم کشور فرانسه به خاطر اعتصاب کارگران بخش خدمات و نظافت عمومی، با خطر انباشت زباله روبرو هستند. یکی از مهمترین این اعتصاب ها مربوط به دست از کار کشیدن كاركنان شركت اوربازر است كه در نظافت و پاكسازي اماكن عمومي شهري تخصص دارد.

این شرکت یکی از بزرگترین پیمانکاران جمع آوری زباله در فرانسه محسوب می شود و از چند هفته قبل بر سر اخراج تعدادی از کارگران و درخواست جمعی از کارمندان برای افزایش حقوق، با نیروهای خود به مشکل برخورده است و به همین خاطر، شب گذشته شماري از كاركنان اين شركت، محل دپوي زباله توسط كاميون هاي اين شركت را اشغال كردند.

این کارگران با نصب قفل هاي بزرگ بر روي ورودي این مرکز، مانع خروج كاميون هاي جمع آوري زباله هاي شهري شدند و همین موضوع، باعث وقفه چند ساعته در جمع اوری زباله های برخی شهرهای فرانسه شد.

مسئولان شركت در نهايت تا صبح قفل هاي ورودي اين دپو را شكستند و كاميون ها را روانه محله ها كردند و اکنون به طور جدی پیگیر این موضوع هستند و گفته می شود دو تن از كاركنان شركت به علت مانع تراشي در فعاليت شركت ممكن است اخراج شوند.

اعتصاب كنندگان از 18 روز پيش دست از کار کشیده اند و تاکید می کنند اگر مسئولان شرکت قول دهند هيچ كس اخراج نمي شود كارشان را از سر مي گيرند اما هنوز مسئولان شركت تصميمي دراين زمينه نگرفته اند و تداوم این موضوع، جمع شدن انبوه زباله ها در شهرهای فرانسه را به دنبال دارد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار