ائتلاف چهاردهم فوریه بحرین از برگزاری اعتراضات جدید در هفته آینده خبر داد

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل ازالعالم، پس از اقدام نیروهای بحرین در سرکوب شرکت کنندگان در مراسم تشییع جنازه شهید علی حسین النعمه شماری از افراد به ضرب گلوله این نیروها زخمی شدند.

در این حال ائتلاف چهارده فوریه از هفته جدید اعتراضات خبر داد که با راهپیمایی و تشییع جنازه نمادین شهدای قطیف در سراسر بحرین آغاز می شود.

از سوی دیگر،  اهالی روستای صدد در نزدیکی منامه روز گذشته پیکر شهید علی حسین النعمه هفده ساله را که به ضرب گلوله نیروهای آل خلیفه به شهادت رسیده است، تشییع کردند.

هزاران نفر از شرکت کنندگان در مراسم تشییع جنازه ، رژیم منامه به ویژه خلیفه بن سلمان آل خلیفه نخست وزیر بحرین را مسئول کشته شدن شهروندان بی دفاع دانستند. خلیفه بن سلمان آل خلیفه بیش از چهل سال است که این سمت را به عهده دارد.

شرکت کنندگان در این مراسم با سردادن شعارهایی خواستار سرنگونی رژیم آل خلیفه شدند و درخواست کردند که رژیم تغییر کند و نظام دمکراتیکی به جای آن تشکیل شود که ملت در آن منبع قدرت ها باشد.

شعار مردان و زنان و حتی کودکان در این راهپیمایی یکی بود و آن درخواست تحقیق بین المللی درباره جنایاتی است که رژیم آل خلیفه علیه کودکان مرتکب می شود.

آزادی بازداشت شدگان به ویژه نبیل رجب فعال حقوق بشر از جمله شعارهایی بود که شرکت کنندگان در این مراسم سردادند و بر ادامه اعتراضات مردمی تا تحقق خواسته هایشان تاکید کردند. اما نیروهای آل خلیفه به شرکت کنندگان در این راهپیمایی حمله و از گلوله و گاز اشک آور استفاده کردند که براثر آن شماری زخمی شدند که حال برخی آنها وخیم گزارش شده است. سرکوب معترضان باعث شد مجمع حقوق بشر بحرین خواستار پیگرد قضائی راشد بن عبدالله آل خلیفه وزیر کشور بحرین و محاکمه او در دادگاه بین المللی کیفری به عنوان مسئول کشته شدن غیرنظامیان شود.

این مجمع تاکید کرد: استفاده از گلوله های ساچمه ای در سرکوب اعتراضات نشان می دهد که رژیم بحرین همواره از نیروهای خود می خواهد جنایات قتل عمد مرتکب شوند. مجمع حقوق بشر بحرین از سازمان های بین المللی مدافع حقوق بشر و کودکان خواست رژیم بحرین را برای خودداری از هدف قرار دادن نظام مند کودکان تحت فشار قرار دهند. این مجمع خواستار اعزام فوری گزارشگر بین المللی ویژه از سازمان ملل متحد شد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار