پيمان تقويت انضباط بودجه اي و رشد اقتصادي اروپا در نشست سي ام ژانويه رهبران كشورهاي عضو اتحاديه اروپا به امضاي 25 كشور عضو اين اتحاديه به امضا رسيد.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، تبعات گسترده بحران اقتصادی تحمل مردم بسیاری از کشورهای اروپایی را تمام کرده و آنها دست به اعتراضات خشونت آمیز و همراه با درگیری در شهرهای مهم این قاره زده اند. طی امروز، هزاران نفر در پاريس در اعتراض به اجراي طرح هاي رياضت اقتصادي در فرانسه و كشورهاي اروپايي تظاهرات كردند.

اين تظاهرات به دعوت 60 سازمان ازجمله جبهه چپگرا و طرفداران محيط زيست و در دو روز مانده به بررسي پيمان تقويت انضباط بودجه اي و رشد اقتصادي اروپا در پارلمان فرانسه برگزار شد.

پيمان تقويت انضباط بودجه اي و رشد اقتصادي اروپا در نشست سي ام ژانويه رهبران كشورهاي عضو اتحاديه اروپا به امضاي 25 كشور عضو اين اتحاديه به امضا رسيد.انگليس و جمهوري چك اين پيمان را امضا نكردند. اين پيمان،در واقع ابزاري انضباطي براي نظارت بيشتر بر روند بودجه بندي در كشورهاي عضواتحاديه اروپاست. به موجب اين پيمان، ميزان كسري بودجه كشورهاي امضا كننده، نبايد از حد مجاز فراتر رود.

اين پيمان اعمال خودكار مجازات هايي عليه كشورهايي كه كسري بودجه عمومي شان بيشتر از حد تعيين شده باشد، پيش بيني كرده است. پيمان تقويت انضباط بودجه اي و رشد اقتصادي اروپا قرار است از اول ژانويه سال 2013 اجرايي شود به شرط آنكه 12 كشور آن را تصويب كرده باشند.



از سوی دیگر، هزاران نفر از شهروندان پرتغال نیز روز شنبه با هدف تشديد اعتراض خود به سياست رياضت اقتصادي اين كشور و اعلام اعتراض به طرح دريافت كمك 78 ميليارد يورويي در برابر كاهش بودجه بخش هاي عمومي و افزايش ماليات ها در اين كشور تظاهرات كردند.

همچنین خيابانهاي اسپانيا نیز به صحنه درگيري نيروهاي پليس با معترضان خشمگين از تدابير جديد رياضت اقتصادي در اين كشور تبديل شده است. اين تظاهرات در واقع پس از آن شدت بيشتري به خود گرفت كه ماريانو راخوي نخست وزير اسپانيا فهرست جديدي از تدابير رياضت اقتصادي اعلام كرد و همچنين گزارشهايي از ورشكستگي دو بانك ديگر دولتي اين كشور به علت تركيدن حباب مسكن در اين كشور منتشر شده است.

در پي اعلام تدابير رياضت اقتصادي دولت اسپانيا، دهها هزار تن از معترضان اسپانيايي طي روزهاي اخير به خيابانهاي اين كشور ريختند. نيروهاي پليس ضد شورشي با اين معترضان به شدت درگير شدند. مردم اسپانيا به شدت از موج جديد كاهش بودجه اين كشور ناراضي هستند.



دهها هزار نفر نیز در ورشو پايتخت لهستان در اعتراض به اوضاع اقتصادي اين كشور تظاهرات كردند. شركت كنندگان در اين تظاهرات به تصميم دولت لهستان براي تغيير قوانين تامين اجتماعي و بازنشستگي در اين كشور معترض هستند.

با این اوصاف باید منتظر افزایش درگیری ها و سرکوب مردم معترض به وضعیت بد اقتصادی در این منطقه بحران زده بود.
برچسب ها: بحران ، اقتصادی ، جنگ ، شهرها ، اروپا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار