تظاهرات مسلمانان جهان در اعتراض به فیلم موهن علیه پیامبر اسلام (ص) همچنان در کشورهای مختلف ادامه دارد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از رویترز، فعالان اسلامی در پاکستان که عضو سازمان های مختلف اسلامی در این کشور هستند با برگزاری تظاهراتی آرام تولید فیلم آماتور که محتوای آن تمسخر پیامبر اسلام حضرت محمد(ص) بود ، محکوم کردند. تولید این فیلم باعث خشمگین شدن مسلمانان در چندین کشور اسلامی شده است.

اورانگزب فاروغی رهبر محلی سازمانی اسلامی به نام اهل سنت و الجماعت به خبرنگار رویترز در کراچی گفت: ما این تظاهرات را در اعتراض به آن فرد آمریکایی برگزار می کنیم که اقدام شنیع تولید فیلم موهن علیه پیام اسلام را مرتکب شده و باعث خشم همه ی مسلمانان جهان شده است. ما خواستار اقدام علیه این فرد هستیم.

تظاهرکنندگان پاکستانی در این تظاهرات اقدام به آتش کشیدن پرچم آمریکا کردند.برخی از تظاهرکنندگان خواستار حکم مرگ برای عاملان تولید این فیلم هستند. شمار زیادی از مردم شهر لاهور هم در اعتراض به ساخت این فیلم ضد اسلامی تظاهرات کردند.

تظاهرکنندگان پلاکاردهایی در دست داشتند که روی برخی از آنها نوشته شده بود:« اوباما تو پدر همه شرارت ها هستی.

از سوی دیگر، مسلمانان مقيم هلند درمحکوميت اهانت به ساحت مقدس پيامبر اسلام (ص) امروز دست به تظاهرات زدند.

مسلمانان مقیم هلند با برپایی تظاهرات در شهر لاهه از کشورهای غربی خواستند اهانت کنندگان به اسلام را مجازات کنند.

تظاهراتی در شهر لاهه هلند در اعتراض به توهین به اسلام برپا شد. شرکت کنندگان در این تظاهرات از کشورهای غربی خواستند از مسلمانان جهان عذرخواهی کنند و به تحریک به تنفر و تبعیض علیه آنها پایان دهند.

مسلمانان هلند برای اعلام وفاداری به پیامبر اکرم (ص) و تاکید بر پایبندی خود به حرمت شخصیت ایشان ، تظاهرات کردند و هر اقدامی را که به پیامبر اکرم یا مقدسات اسلامی توهین کند، محکوم کردند.

در تحولی دیگر، سفارت آمریکا در جاکارتا به کانون تظاهرات ضد آمریکایی مسلمانان اندونزی تبدیل شده است که از تولید فیلم ضد اسلامی به شدت خشمگین هستند.  حدود هزار نفر از مسلمانان اندونزی در اعتراض به تولید فیلم ضد اسلامی و اهانت آمیز علیه پیامبر اسلام (ص) در مقابل سفارت آمریکا در جاکارتا تظاهرات کردند.

مسلمان اندونزی پلاکاردهایی در دست داشتند که مضامین مختلفی روی آنها درج شده بود. مسلمانان علیه توهین متحد شوند و با این آزادی بیان به جهنم بروید برجسته ترین عناوینی بودند که در روی پلاکاردها دیده می شدند.
برچسب ها: تظاهرات ، ضدآمریکا ، موهن ، فیلم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار