فرش دستباف خراسان جنوبي با بيش از 600 سال سابقه در تمام بازارهاي خارجي داراي برند وفرشی شناخته شده برای خریداران و علاقه مندان به فرش دستباف در دنیاست.

 

رییس سازمان صنعت , معدن وتجارت خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران بیرجند ؛با بیان این مطلب افزود : در 6 ماهه نخست سال جاری حدود 70 هزار متر مربع فرش از خراسان جنوبی به کشورهای آلمان , امارت , ایتالیا و سایر کشورهای اروپایی صادر شده است.

جمیع با اشاره به اینکه سالانه 200 هزار متر مربع فرش دستباف در استان تولید می شود افزود : بيش از چهار درصد صادرات فرش ايران متعلق به توليدات فرش خراسان جنوبي است.

در حال حاضر فرش ایران به 80 کشور صادر می شود وسالیانه بیش از 20 میلیون دلار معادل 500 میلیارد ریال از محل صادرات فرش، ارز عاید کشور می شود.

وی با اشاره به اینکه 95 درصد تولیدات فرش استان صادر می شود تصریح کرد : عمده فرش های صادراتی با نقشهای ریزه ماهی و خشتی است که به لحاظ ظرافت و زیبایی و هماهنگی با بازار های هدف،مشتریان خود را دارد.

وی اعمال تحریم ها , رکورد اقتصادی کشورهای اروپایی و و جود رقبای فرش ایران با کارگر ارزان را از عمده مشکلات صادرات فرش استان برشمرد و ادامه داد : در این راستا برگزاری دوره های آموزش به بافی و ارائه چهار طرح زیربنایی اعم از ایستگاه عرضه مواد اولیه مرغوب به قیمت تمام شده , نمایشگاه دائمی فرش استان , آموزشگاه جامع فرش و فروشگاه اینترنتی سفارش پذیر فرش استان در دستور کار این سازمان قرار دارد که در صورت تامین اعتبار اجرایی می شود.

صادرات فرش استان در نیمه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 10 در صد کاهش داشته است که این کاهش ناشی از شرایط خاص حاکم بر بازار و وجود رکورد در اقتصاد اروپا است./س

برچسب ها: فرش ، خراسان ، جنوبی ، شناخته ، شده ، در ، دنیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.