سعید تشکری بعد از 20 سال دوری از تئاتر کودک و نوجوان با کارگردانی نمایش من و تو و بستور در نوزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان به این گونه نمایشی بازگشت.

به گزارش خبرنگار  باشگاه خبرنگاران همدان و به نقل از ستاد خبری نوزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان،نمایش من و تو و بستور به کارگردانی سعید تشکری از خراسان رضوی در بخش ویژه نوزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان اجرا می شود.
تشکری با بیان اینکه سعی کرده است تا نمایشی قابل ارائه در عرصه ملی تولید کند گفت: این نمایش یک معاصر سازی از داستان یادگار زریران و شاهنامه فردوسی است که برای گروه سنی نوجوان آماده شده است.
وی با اشاره به ویژگی های گروه سنی مخاطبان نوجوان افزود: به علت شادی و نشاط و پرسشگری نوجوان لازم بود پیشنهادی برایشان در نمایش اتفاق بیافتد. گروه مخاطبان نوجوان از دایره واژگان گرفته تا تخیل و جستجوگری و پیدا کردن راه های جدید با مخاطبان کودک تفاوت دارند. بنابراین در این مسیر ادبیات کهن بهتر از دیگر پیشنهاد ها بود.
تشکری اظهار داشت: ما یک عادت سهل انگارانه در ادبیات نمایشی داریم که هر گاه به سمت تئاتر ملی می رویم ، چهارچوب های ادبیات کهن را حفظ می کنیم در حالیکه باید بنیان های آن را به جای ساحت و ساختار نگه داریم. در معاصرسازی جنگ ایران و توران همین اتفاق افتاده است. معتقدم در ستیز های بزرگ به کهن الگو ها نیاز داریم و ادبیات حماسی ایران این کهن الگوها را در خود دارد.
من و تو و بستور کاری از گروه تئاتر روشن است که توسط حوزه هنری خراسان رضوی تولید شده و با طراحی و کارگردانی سعید تشکری اجرا می شود. در این نمایش حمید کیانیان ، محمد احمدزاده ، خدیجه موسوی و افسانه رحمانی بازی می کنند.
مهدی کیامنش آهنگساز ، محمدرضا سعادتی طراح ماسک و حمید قلعه ای طراح لباس این نمایش هستند .
نوزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان با دبیری شهرام کرمی از 16 تا 22 مهر ماه در همدان برگزار می شود./س
برچسب ها: کارگردان ، تئاتر ، کودک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.