آيت الله نوري همداني گفت: داشتن يک نظام ولايي و حکومت لازمه اجتماع بشري است زيرا همه جريانات سياسي،‌ فرهنگي، اقتصادي و اجتماعي به حکومت بر مي‌گردد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، آيت الله العظمي نوري همداني در جمع دانشجويان و مسئولان تشکل‌هاي دانشجويي، اسلامي و سياسي دانشگاه آزاد اظهار داشت: در چند بخش از قرآن کريم، خداوند از پيروزي و غلبه مسلمانان سخن گفته است، مانند "فان حزب الله هم الغالبون" لذا اين موضوع با ساکت نشستن انسان‌ها به وجود نمي‌آيد بلکه بايد سنگرهايي براي جهاد ايجاد شود.

اين مرجع تقليد با اشاره به هفت سنگر لازم براي مبارزه با دشمنان اسلام افزود: اولين سنگر، سنگر ايمان به عنوان محکم‌ترين، ‌مقاوم‌ترين و نتيجه بخش‌ترين سنگر است و با توجه به اينکه فرهنگ، سياست و اقتصاد سکولاري به بن بست رسيده است، حفظ ايمان و عقيده که اولين گام پيغمبران خدا بوده است از اهميت زيادي برخوردار است، زيرا انبيا با روح و دل مردم سر و کار دارند.

آيت الله نوري همداني تصريح کرد: ايمان و عقيده به خداوند متعال،‌ صفات خدا، قيامت،‌ نبوت و ولايت و تکميل ايمان و قوي بودن از لحاظ اعتقادي براي پاسخ گويي به شبهات سکولاري و ديگر ايسم‌هاي مادي لازم است.

وي با بيان اينکه دو هزار آيه در قرآن مربوط به توحيد، خداشناسي و معاد است، گفت: خداوند در آيه 59 سوريه (ق) مي‌فرمايد: کساني که درباره خدا و ايمان و عقيده ترديد دارند بايد به بالاي سر خود و زير پاي خود بنگرند ميلياردها ستاره با جرم‌ها و حجم‌هاي مختلف وجود دارد که با وجود اينکه با فاصله‌هاي مختلف در حال حرکت هستند اما هرگز با هم اصطکاک ندارند، دليلش اين است که خداوند حکيم و مدبر اين مسير را مشخص کرده تا با يکديگر برخورد نکنند؛ اين دليل خدا شناسي است درباره کرات آسمان و احجام آسماني و همچنين فرموده که به زير پاي خود نگاه کنيد که بساط زمين را با عجايب مختلف، کوه‌هاي استوار، ‌گياهان و ميوه‌ها گسترانده‌ايم، لذا فضل خداوند قابل شمارش نيست.

اين مرجع تقليد افزود: دومين سنگر، علم و تحقيق و پژوهش و قلم است، زيرا علم به همراه ايمان باعث تفوق و برتري است، مخصوصا در فصل جواني که شما عزيزان بايد زحمت بکشيد و علم توام با ايمان و اسلام را ره توشه خود کنيد و لذا همه مردم و حوزه و دانشگاه بايد در اين راه گام بگذارند.

آيت الله نوري همداني تصريح کرد: سومين سنگر، وحدت و اتحاد است که به معناي هماهنگي، همکاري، مشورت، تشاور، استفاده از فکر همديگر است که در اين رابطه استاد ما آيت الله علامه طباطبايي که ما پنج سال افتخار شاگردي ايشان را داشتيم 50 صفحه از تفسير الميزان خود را به آيه 200 سوريه آل عمران اختصاص دادند که خداوند در اين آيه فرموده‌اند "اي اهل ايمان صبر کنيد و استقامت بورزيد و با يکديگر ارتباط و اتحاد و وحدت و تقوا داشته باشيد تا رستگار شويد"؛ لذا حکومت اسلامي نيز در همينجاست که خداوند مي‌فرمايد صابر و رابط، يعني تا مردم همگي متحد نباشند و در يک فکر و انديشه حرکت نکنند و سنگر اتحاد و اتفاق را تشکيل ندهند پيروز نمي‌شوند و قرآن مي‌گويد که ابتدا از خدا و پيغمبر اطلاعت کنيد و اختلاف و نزاع نداشته باشيد تا عزت و سربلندي شما از بين نرود.


وي با اشاره به چهارمين سنگر لازم براي مسلمانان گفت: داشتن يک نظام ولايي و حکومت لازمه اجتماع بشري است زيرا همه جريانات سياسي،‌ فرهنگي، اقتصادي و اجتماعي به حکومت بر مي‌گردد به همين دليل پيغمر اکرم (ص) از اول حکومت تشکيل دادند و در راس آن قرار گرفتند و براي سي حکومت آن زمان نامه نوشتند تا حکومتي زير پرچم اسلام تشکيل دهند اما به غير از حبشه تعداد اندکي از حکومت‌ها توجه کردند و حکومت ايران هم دعوت پيامبر را قبول نکرد و غرب هم در ابتدا امپراطوري رم تسليم نشده زيرا خود بزرگ بيني و قلدر مآبي همواره در غرب وجود داشته است.

اين مرجع تقليد اظهار داشت: بنده نماينده امام خميني (ع) در اروپا بودم و آنها آنقدر خودشان را بزرگ مي‌دانند که در برابر اسلام که به قول خودشان از عرب جاهلي بوده است تسليم نمي‌شوند.

آيت الله نوري همداني تصريح کرد: جنگ اول پيغمبر اسلام با غرب، جنگ موته بود که در اردن کنوني است که به همراه فلسطين و لبنان در آن موقع عضو امپراطوري رم بودند و جنگ دوم پيغمبر اسلام (ص) جنگ تبوک بود که شخصا ايشان وارد جنگ با غرب شدند اما مسلمانان با شرق جنگي نداشتند زيرا مردم ايران هوشمندانه و با فطرت پاک خود تسليم اسلام شدند و افتخارات زيادي را براي اسلام آفريدند.

اين مرجع تقليد گفت: حکومت ولايي در راس آن پيغمبر خدا و بعد از ايشان مولا علي(ع) و امامان معصوم و در دوران غيبت فقيه جامع الشرايط از لحاظ فقهات، تقوا، زمان شناس، جهان شناس،‌ شجاع و مدبر مثل آيت الله العظمي خامنه‌اي قرار دارد و ولايت مداري يکي از سنگرهايي است که حکومت براين اساس بايد باشد و غير از اين هرچه باشد باطل است و حکومت در اسلام و همه عرصه‌ها بسيار مهم است و لذا حرکت شما در روز نه دي 88 بسيار ارزشمند بوده است.

آيت الله نوري همداني با اشاره به اينکه سنگر جهاد پنجمين سنگر مسلمين است گفت: پيغمبر اکرم(ص) فرمودند که جهاد در ميان هر ملتي فراموش شود ذلت و خواري است و مسلمان بايد روحيه جهادي داشته باشد و فرمودند که هر کس به جبهه نرفته و يا آرزوي جهاد و عشق به شهادت نداشته باشد ايمان او کامل نيست.

وي اظهار داشت: بنده بعد از جريان فتنه 88 لازم ديدم که به استان‌هاي مختلف مسافرت کنم و در اين زمينه به 11 استان از جمله فارس، کرمان، گيلان، مازندران، قزوين، البرز، و کرمانشاه رفتم و شعار مردم در همه جا اين است که "خامنه‌اي کوثر است/ دشمن او ابتر است".

اين مرجع تقليد تأکيد کرد: اسلام مي‌فرمايد تا مي‌توانيد تجهيزات جنگي و صنايع نظامي ايجاد کنيم، لذا مسلمانان هم از لحاظ ايمان و عقيده و هم از لحاظ جهاد و ولايت‌مداري بايد مسلمانان خود را قوي کنند.

آيت الله نوري همداني اظهار داشت: پرهيز شديد مسلمانان از سلطه پذيري ششمين سنگر مسلمانان است و آيات فراواني درباره تبري کامل وجود دارد و مي‌فرمايد که اي مسلمانان مبادا روزي زير سيطره يهود و نصارا قرار بگيريد؛ پيروان رسول الله (ص) بين خودشان مهربان و عليه کفار شديد و فاتح هستند.

وي با بيان اينکه در هفتمين سنگر، برخورد با منطق استدلال و برهان حتي با دشمنان است، تصريح کرد: پيامبران نيز همين گونه عمل مي‌کردند زيرا مردم براساس فطرت خود سخن حق را مي‌پذيرند و مانند اجلاس غيرمتعهدها که 120 نفر از سران کشورها در برابر بيان مستدل آيت‌الله العظمي خامنه‌اي سراپا گوش بودند و فطرت‌هاي آنها سيراب شد چون بيانات ايشان از دل برمي‌خاست و بر دل مي‌نشست، لذا اسلام دين مناظره، استدلال و منطق است و حاضر است با همه جهان به اين روش عمل کند.

اين مرجع تقليد افزود: همانطور که قرآن فرموده "فان حزب الله هم الغالبون" يعني غلبه و پيروزي با ماست، انقلاب اسلامي نيز تا ظهور امام عصر(عج) ادامه دارد و همانطور که امام خميني(ره) تاکيد فرمودند مستضعفان روز بروز بايد متشکل‌تر شوند و مستکبران روزبروز ضعيف‌تر مي‌شوند.

آيت الله نوري همداني در پايان چند توصيه به دانشجويان داشت و گفت:‌ اول نمازها را در اول وقت بخوانيد؛ دوم کار روزانه خود را با  خواندن قرآن آغاز کنيد تا به برکت و توفيق در زندگي دست پيدا کنيد؛ سوم اينکه بهترين ساعت سحر است که تهجد و نماز شب و استمداد از خدا در اين ساعات به انسان نورانيت مي‌دهد، چهارم به ياد امام عصر(عج) باشيد زيرا انقلاب اسلامي، مقدمه ظهور حضرت است و پنجم اينکه جلسات ندبه را برگزار کنيد.

انتهاي پيام/ش3

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار