رئیس شبکه دامپزشکی مشهد گفت:‌ با توجه به شروع تب برفکی در مشهد و سرایت سریع این بیماری به سایر دام های منطقه با رعایت اصول بهداشتی از شیوع و انتقال این ویروس مراقبت های لازم را انجام دهید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی مشهد مجید روحانی نژاد با بیان این مطلب اظهار کرد: بیماری تب برفکی جزء بیماری های مشترک بین انسان و دام نیست ولی با توجه به ویروسی بودن بیماری و شیوع سریع حتی از طریق رفت و آمد افراد و وسایل نقلیه و خوراک، خسارات اقتصادی سنگینی اعم از افت تولید به جمعیت دامی وارد می نماید.

روحانی نژاد در مورد اقدامات انجام شده در زمینه پیشگیری و مقابله با این بیماری افزود: ضد عفونی واحدهای مبتلا و مشکوک و نیز هشدارهای بهداشتی با نصب پرده در کانون بیماری و ارسال پیامک بهداشتی برای گاوداران از جمله اقدامات شبکه دامپزشکی مشهد بوده است.

وی به دامداران توصیه کرد از جابه جایی دام بدون مجوز لازم از دامپزشکی اکیدا خودداری نموده و رفت و آمد به واحدهای دامداری خود را به حداقل رسانده و با استفاده از حوضچه ضدعفونی در ورودی دامداری، وسایل حمل و نقل علوفه و شیر را نیز از عوامل بیماری عاری سازند تا بیماری به راحتی منتقل نشود. /س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.