نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: صدور انقلاب با گسترش فرهنگ محقق می‌شود و فرهنگ ، تمدن و پیام صلح طلبی انقلاب اسلامی ایران با کتاب قابلیت نشر و صدور بیشتر را دارد.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز ، آیت الله مجتهدشبستری گفت: اسلام دین صلح،‌ دوستی، منطق و استدلال است و انقلاب ایران نیز که صبغه‌ای اسلامی دارد می‌تواند از طریق گسترش فرهنگ، مرزهای جغرافیایی را درنوردیده و در اقصی نقاط جهان گسترش یابد.

وی افزود: با انتشار کتاب های خوب و پرمحتوا همچنین می توان اسلام ناب محمدی را ترویج کرد و چهره آن را به جهانیان نشان داد .

وی با اشاره به اهمیت کتاب و سوگند خداوند به قلم در قرآن گفت: واژه کتاب در قرآن در 230 مورد به کار رفته است که چهل و نه بار مراد از کتاب قرآن کریم است و این نشان دهنده اهمیت کتاب و مطالعه از منظر قرآن است.

امام جمعه تبریز گفت: قداست قلم و کتاب تا جایی است که نخستین آیه ای که به قلب پیامبر مکرم اسلام نازل شده بر دو رکن ایمان و علم بنا شده است .

وی تاکید کرد: کتاب میراث تمدن بشر است و علوم گذشتگان را به آیندگان منتقل می کند .

وی با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص کتاب اظهار کرد: امروز کتابخوانی یک واجب دینی است که باید اقشار مختلف مردم با توجه به این امر نسبت به مطالعه مفید احساس مسوولیت کنند .

نماینده و لی فقیه در آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: تاثیر این نمایشگاه ها در ترویج و اشاعه فرهنگ و علم قابل توجه است و باید بیش از پیش زمینه دسترسی به مطالب مفید، باارزش، جامع و کامل فراهم گردد.

دهمین نمایشگاه بین‌الملی کتاب تبریز از هشتم تا دهم مهرماه جاری از ساعت 13 تا 20 در نمایشگاه بین‌المللی تبریز برپاست./س

برچسب ها: گسترش ، فرهنگ ، محقق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.