نزدیك به دو میلیون تن محصولات باغی و زراعی ازاراضی استان زنجان برداشت می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان معاون تولیدات گیاهی جهاد كشاورزی استان زنجان، گندم را دارای بیشترین محصول زراعی تولید شده در این استان دانست و گفت: سالانه به صورت میانگین 300 الی 350 هزار تن گندم آبی و دیم از مزارع این استان برداشت می شود.

كرامتی 290 هزار هكتار از اراضی دیم این استان را مخصوص كشت گندم دانست و افزود: 21 هزار هكتار نیز برای كشت آبی این محصول اختصاص دارد.

وی عمده باغات این استان را مختص كشت درختان سیب و انگور دانست وادامه داد:میزان برداشت زیتون از باغات استان، چشم گیر و قابل توجه تراز سایر محصولات است.

معاون تولیدات گیاهی جهاد كشاورزی استان زنجان، شرایط جغرافیایی و اقتصادی موجود در این استان را مناسب برای توسعه باغات دانست و تصریح كرد: این استان از سطح اراضی آبی پایینی برخوردار است و عمده محصولات آن در شرایط دیم كشت می شود.

كرامتی این استان را دارای 980 هزار هكتار اراضی قابل كشت دانست و افزود: 800 هزار هكتار از این اراضی به كشت دیم، 120 هزار هكتار زراعی آبی و 60 هزار هكتار برای باغات اختصاص دارد.

وی به هدفگذاری توسعه اراضی در طرح توسعه كشاورزی اشاره وخاطر نشان کرد: براساس این طرح 20 هزار هكتار دیگر به باغات و زمین های زراعی آبی این استان اضافه می شود./س

برچسب ها: برداشت ، محصولات ، باغی ، زراعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.