معاون معدن سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: در حال حاضر 25 درصد از واحدهای معدنی استان خوزستان غیر فعال هستند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان ،محمد افشون در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: هم اکنون 157 واحد معدنی در استان با ظرفیت حدود 17 میلیون تن و ذخیره قطعی سه میلیارد و 770 میلیون تن، اشتغالزایی یک هزار نفر و سرمایه‌ گذاری 610 میلیارد ریال، فعال است.
وی ادامه داد: از آغاز فعالیتهای معدنی تاکنون 36 فقره گواهی کشف با ذخیره قطعی 9 میلیون و 688 هزار تن و 81 فقره پروانه اکتشاف و 28 مجوز برداشت موقت با ظرفیت استخراج 92 هزار تن، صادر شده است.

معاون معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: در نیمه نخست امسال 19 فقره پروانه بهره برداری معدنی با ذخیره قطعی 279 میلیون تن و سرمایه گذاری 87 میلیارد ریال در استان صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه این واحدهای معدنی با میزان استخراج سالانه دو میلیون و 590 هزار تن و اشتغال‌زایی برای 111 نفر ایجاد شده‌ اند، عنوان کرد: پروانه های بهره برداری جدید در شهرهای رامهرمز، رامشیر و باغملک به ثبت رسیده‌ ند.

افشون همچنین به واحدهای غیرفعال معدنی استان هشدار داد که تا سه ماه آینده فرصت دارند نسبت به فعالیت‌ و راه اندازی واحد خود اقدام کنند، اضافه کرد: بر اساس دستورالعمل مصوب وزارت صنعت و تجارت مورخ 20 شهریورماه، امسال باید وضعیت معادن استان شامل پروانه اکتشاف، بهره برداری، مجوز برداشت و دیگر مسائل باید روشن و مشخص شود./س

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.