همزمان با فرا رسیدن روز جهانی سالمند، 32 عنوان برنامه فرهنگی و آموزشی در سطح سراهای محله، خانه های سلامت و اماکن عمومی منطقه برگزار می شود.

به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران از شهرداری منطقه 19، حجت الاسلام رسول جوادی معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه ضمن اعلام این خبر گفت: برنامه های مناسبتی این معاونت از 9 تا 12 مهر در سه بخش آموزشی، تفریحی و سلامت اجرا می شود. در این راستا این معاونت ضمن استقرار ایستگاه های سلامت جهت سنجش قند و فشار خون سالمندان، اردوهای آموزشی و تفریحی مختلفی را به اماکن زیارتی از جمله امامزاده عبدا... (ع)، حضرت عبدالعظیم (ع)، امامزاده علی اکبر، امامزاده عینعلی زینعلی و پارکهای جمشیدیه و نهج البلاغه تدارک دیده است که توسط خانه های سلامت اسفندیاری و بستان، شریعتی شمالی، امام علی (ع) و شهید شکری برگزار می شود.
وی همچنین از برگزاری جشنواره غذایی در پارک امام خمینی (ره) خبر داد و گفت: این جشنواره 12 مهر از ساعت12 تا 14 ویژه کانون سالمندان و مادر وکودک منطقه اجرا می شود.
به گفته جوادی برنامه ای نیز جهت تقدیر از اعضای کانون سالمندان در آمفی تئاتر سرای محله اسفندیاری بستان تدارک دیده شده که 11 مهر از ساعت 3 تا 4 توسط خانه سلامت اسفندیاری بستان اجرا می شود. علاوه براین جهت بهره برداری کم هزینه تر سالمندان از خدمات ورزشی، بلیط رایگان استخر 22 بهمن در روز 10 مهر توسط این خانه سلامت توزیع می شود.
وی ادامه داد: اداره سلامت این منطقه برنامه های آموزشی با عناوین مختلفی شامل «سالمندان و بهداشت روان»، «سالمندی و خودباوری»، «سلامت روان در دوران سالمندی» و «آموزش سلامت سالمندان» در نظر دیده است که در خانه های سلامت خانی آباد شمالی، شریعتی شمالی، شهید شکری و رسالت برگزار می شود.
جوادی خاطرنشان کرد: خانه های سلامت امام علی (ع)، شریعتی شمالی و شریعتی جنوبی جشن روز سالمند را در روزهای 9 تا 11 مهر با اجرای برنامه های شاد و زنده برگزار می کند./ف
برچسب ها: سالمند ، برنامه ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار