تولید واستفاده از ادوات کاشت،داشت و برداشت سیر برای نخستین بار در کشورو در استان همدان باعث افزایش چشمگیر تولید سیر در این استانت شد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران همدان ؛ کارشناس مسئول محصولات سبزی صیفی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به افزایش قابل توجه سطح زیر کشت سیرامسال  در استان همدان گفت: امسال بیش از 3 هزار و 200 هکتار از اراضی استان زیر کشت این محصول قرار گرفت وبیش از 40 هزار تن سیر از این مزارع برداشت شد این در حالی است که پارسال هزار و 500 هکتار از اراضی استان زیر کشت سیر قرار گرفته بود که حدود 23 هزار تن محصول تولید شده است.
وی با بیان اینکه  استان همدان در تولید سیر رتبه اول کشور را در اختیار دارد افزود : در حالی که استان های سیر کار کشور محصول سیر خود را به صورت سبز و برای تازه خوری به بازار عرضه می کنند استان همدان غالب تولید خود را به صورت سیر خشک عرضه می کند.
زارعی با اشاره به شهرت جهانی سیر همدان گفت: وجود کشاورزان توانمند ، تولید ادوات مکانیزه سیر در استان و استقبال از کشت مکانیزه و کیفیت بالای سیر از مزیت¬های استان همدان درکشت سیر است.
زراعی خاطر نشان کرد: سیر محصولی است آبی که به صورت پاییزه و در اواخر شهریور تا اواخر مهر کشت می شود و در صورت کمبود بارندگی آبیاری می شود اما در مقایسه با سایر محصولات سبزی و صیفی محصول کم آب براست و به همین لحاظ و با توجه به محدودیت منابع آبی توسعه ی کشت این محصول مورد توجه قرار گرفته است./س
برچسب ها: سیر ، افزایش ، تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.