هنرمندان جوان كشورمان گرايش زيادي براي شركت در حراج هاي بين المللي دارند اين درحالي است كه حراجي هاي بين المللي هيچ تاثيري در پيشرفت هنرشان ندارد.

علي اكبر صادقي، هنرمند نقاش و چهره ماندگار هنرهاي تجسمي كشورمان در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمي باشگاه خبرنگاران گفت: هنرمندان جوان كشورمان بايد كمي واقع گرايانه تر به خلق اثر بپردازند در حقيقت بدون الگوبرداري از هنر غرب و توجه به شيوه هاي غربي به خلق اثر بپردازند.
وي اظهار داشت: بسياري از هنرمندان جوان با تفكر پرداختن به هنرهاي غربي به هنر روي مي‌آورند.
وي در ادامه تصريح كرد: با اين اوصاف اگر به هنر در كشورمان به همين ترتيب بي توجهي شود متاسفانه هنرمندان از بين خواهند رفت.

*توجه هنرمندان به حراج هاي بين المللي
اين چهره ماندگار كه تاكنون در هيچ يك از حراج هاي بين المللي شركت نكرده است، گفت: بسياري از هنرمندان جوان گرايش زيادي در شركت در حراج هاي بين المللي دارند و اين در حالي است كه هنرمندان جوان براي پيشرفت داشتن در هنري كه به آن مي‌پردازند نبايد در اين حراج ها شركت كنند.
وي خاطرنشان كرد: حراج اثر هنري اصلا درست نيست چرا كه اثر هنري نبايد هيچگاه به حراج گذاشته شود.
صادقي گفت: حراج اثر هنري با نمايش آن كاملا متفاوت است بنابراين اثر هنري نبايد از سوي هنرمندان به حراج گذاشته شود.
وي تصريح كرد: تاكنون در هيچ يك از حراج هاي بين الملي شركت نكرده ام چرا كه اين نوع نمايش و فروش آثار هنري را اصلا قبول ندارم.
اين هنرمند برجسته نقاشي كشورمان گفت: زمانيكه به خلق اثر مي‌پردازم هيچگاه به فكر فروش آن ها نيستم در حقيقت اثر هنري را با هدف فروش آن ها خلق نمي كنم.
وي تصريح كرد: هنرمندان جوان كشورمان اگر به هنر آن سوي مرزها نگاه كنند قطعاً هيچ پيشرفتي را نخواهند داشت.
وي گفت: هنرمندان جوان كشورمان استعداد فراواني براي نوع آوري و خلق آثاري با شيوه ها و تكنيك هاي مختلف دارند بنابراين اگر اين استعدادها در كنار خلاقيت ويژه اي كه دارند به الگوبرداري از اصول و قواعد هنري ايراني بپردازند قطعا شگفتي هايي را از سوي اين گروه هنرمندان شاهد خواهيم بود.
صادقي اظهار داشت: اگر هنرمندان جوان كشورمان به اين واقعيت برسند كه حراج هاي بين المللي هيچگاه به نفع هنر و هنرمند ايراني گام برنمي‌دارند قطعا بسياري از مشكلات در عرصه هنر مرتفع خواهد شد.
وي خاطرنشان كرد: حراج هاي بين المللي طبل توخالي هستند كه شركت در آن ها هيچوقت باعث پيشرفت نخواهد شد./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار