ژل گياه صبر زرد يا همان آلوئه ورا به صورت موضعي در درمان سوختگي هاي خفيف خانگي، بريدگي ها و التهاب مخاط دهان کاربرد دارد.

به گزارش خبرنگار کلينيک باشگاه خبرنگاران؛ استفاده از داروهای گیاهی در درمان آسیب های پوستی مانند زخم و سوختگی با انجام تحقیقات مختلف و تأیید اثربخشی آنها مرسوم گردیده است.

آلوئه ورا از خانواده زنبق می باشد. این گیاه شبیه کاکتوس، گوشتی و آبدار است. برگ های پهن تیغ دار این گیاه حداکثر دو متر ارتفاع دارد. اگر برگ های این گیاه را نصف کنید مایع غلیظ و ژله مانندی می بینید که تمام خواص گیاه در آن نهفته است.

از آلوئه ورا یا صبر زرد برای سوختگی‌ها و بهبود زخم‌ها استفاده می‌شود و مهمترین ترکیبات تغذیه‌ای آن شامل ویتامین E، برخی ویتامین‌های گروه B، کلسیم، روی و سدیم است.

روش استفاده ژل آلوئه ورا را روی منطقه ی دردناک بمالید و ماساژ دهید تا به خوبی جذب شود. این کار را در طول روز چندین بار تکرار کنید تا درمان کامل حاصل شود.

ژل آلوئه ورا غیر از ویژگی ضددرد و ضد التهاب، می تواند بازسازی سلولی انجام دهد و رشد سلول هایی را که عقب مانده اند را بهبود بخشد، یعنی باعث بهبود سریع تر زخم می شود.

يبوست، سوختگی، تب خال، چین و چروک پوستی، دیابت و غیره. این ها مشکلاتی هستند که ممکن است برای همه ی ما پیش بیاید. اما آ آلوئه ورا حاوی خواصی است که برای رفع تک تک این مشکلات کارا می باشد

آلوئه ورا می تواند باعث خارش در پوست های حساس شود. اگر بعد از استفاده دچار حساسیت و خارش پوست شدید استفاده از ژل آلوئه ورا را متوقف کرده و با پزشک مشورت کنید.

نکته: شما می توانید گیاه آلوئه ورا را در آشپزخانه خود نگه دارید و به هنگام نیاز از آن استفاده کنید. این گیاه برای رشد خود نیاز به کمی آب و نورطبیعی و مکان گرم دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مربم‌
۱۲:۴۳ ۲۷ آذر ۱۴۰۰
الورا برا سوختگی صورت با شمع خوبه
Iran (Islamic Republic of)
تینا
۲۱:۴۳ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
من واقعا راضی بودم از الورا خیلی خوبه و هر وقت که از حموم میام از الورااستفاده میکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۱ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
خیلی خوب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۳ ۰۱ تير ۱۳۹۸
سلام این گیاه واقعااا برای سوختگی تاثیرداره ,خیلی خوبه توخونه همیشه داشته باشی
آخرین اخبار