یک کارشناس مسائل هسته‌ای گفت: مواضعي که برخي از دولتمردان غربی دارند نمایانگر این مطلب است که آنها به دنبال وقت کشی بوده و نمی‌خواهند پرونده هسته‌ای ایران به نتیجه برسد.

مرتضي مکي در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران با اشاره به مذاکرات ایران با گروه 1+5 گفت: مواضعي که برخي از دولتمردان غربی دارند نمایانگر این مطلب است که آنها به دنبال وقت کشی بوده و نمی خواهند پرونده هسته‌ای ایران به نتیجه برسد.

وی تصریح کرد: کشورهاي عضو 1+5 به خصوص آمريکا، آلمان و فرانسه به دنبال نتيجه تحريم‌ها عليه ايران هستند چرا که مي‌خواهند با تعويق انداختن در روند مذاکرات با ایران به فشارهاي اقتصادي و تحريم‌هاي يک جانبه عليه ايران شدت بخشند.

اين کارشناس مسائل هسته‌ای در ادامه تصريح کرد: اگر مذاکرات در يک فضاي سياسي خوب و مثبت برگزار شود تمام مسائل حل شده و ديگر هيچ چالشي بين ايران و گروه 1+5 نخواهد بود و چنانچه به گونه ‌اي ديگر برگزار شود به ضرر طرف غربی تمام خواهد شد.

مکي در پايان خاطر نشان کرد: غرب نمی تواند با تحريم‌هاي يک جانبه عليه ايران در برنامه صلح آمیز هسته‌ای کشورمان خللی ایجاد کند چراکه ايران همواره  به حرکت خود ادامه داده و  هیچ ابرقدرتی نتوانسته کشورمان را از دست یابی به موفقیت‌ها بازدارد.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۲۱:۳۶ ۰۹ مهر ۱۳۹۱
دست خبرنگارتون از تهیه این خبر درد نکن
آخرین اخبار