معاون بین الملل و انتقال فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از طراحی سامانه ای برای شناسایی و ارزیابی نوع کالاها و خدمات دانش بنیان خبر داد.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از مركز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛ دکتر حسین سالارآملی، معاون بین الملل و انتقال فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به برگزاری هم اندیشی طرح های مطالعاتی کاربردی معاونت بین الملل و انتقال فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، اظهار کرد: این ‌هم اندیشی مربوط به طرح های مطالعاتی در حوزه انتقال فناوری بود. در این نشست مهمترین طرح با موضوع بررسی واردارت و صادرات محصولات و خدمات دانش بنیان مطرخ و در این راستا گزارش کشوری ارائه شد.

معاون بین امورالملل و انتقال فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: در این گزارش روند واردات و صادرات محصولات دانش بنیان عنوان شد، ضمن اینکه درباره سامانه ای که برای شناسایی و ارزیابی نوع کالاها و خدمات دانش بنیان و شرکت های دانش بنیان طراحی شده است نیز صحبت شد و این موضوع به بحث و تبادل نظر گذاشته شد.

وی همچنین یادآور شد: مبحث دیگر در این هم اندیشی طرح مطالعاتی و اساسی بررسی روند توسعه فناوری در شرایط تحریم بود که صاحب نظران در این حوزه نقطه نظرات خود را در راستای بهبود شرایط توسعه فناوری در دوران تحریم ارائه دادند.

دکتر سالارآملی درخاتمه تاکید کرد: در این نشست هم اندیشی جمعی از نخبگان در حوزه توسعه علم و فناوری گرد هم آمده بودند تا با ارائه پیشنهادات و نظرات خود، برخورد اندیشه ها و نقطه نظرات کارشناسان بتواند راهگشای رسیدن به اهداف عالی کشور در این حوزه باشد./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار