ميت رامني نامزد جمهوري خواه انتخابات رياست جمهوري آمريکا، شنبه با متهم کردن باراک اوباما به داشتن موضع «انفعالي» در خاورميانه و همچنين در پي خشونت هاي مرگبار مرتبط با انتشار فيلم ضد اسلامي كه باعث هرج و مرج جامعه جهاني شده، از وي انتقاد كرد.


به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ، رامني در سخنراني خود در بلمونت ماساچوست اعلام کرد؛ تئوري اوباما مبني بر اينکه «رفتار ملايم آمريکا، عصبانيت بر ضد ما را آرام خواهد کرد و وجهه آمريکا را مثبت جلوه خواهد داد»، نه تنها شکست خورده؛ بلکه باعث هرج و مرج بيشتر شده است.
وي افزود: «سياست خارجي باراک اوباما، سياست انفعال و انکار است».
رقيب انتخاباتي اوباما با بيان اين اظهارنظرها، به سخنان اوباما حمله کرد که گفته بود اين خشونت ها «دست اندازهايي در جاده» هستند.
نامزد جمهوري خواه انتخابات رياست جمهوري آمريکا، تأکيد کرد:‌ «چنين رويکردي در قبال رويدادهاي تکان دهنده، نشان مي دهد که رئيس جمهور، حقيقتا وخامت چالش هايي را که ما در خاورميانه با آن روبرو هستيم، درک نمي کند».
وي افزود: «اين رويکرد ، آمريکا و دوستان و متحدانش را در معرض حوداث و توطئه آنهايي که بد آمريکا را مي خواهند قرار مي دهد».
رامني گفت: «ما واکنشي مشوش، کند و متناقض را به حمله تروريستي در ليبي، خودداري از صادق بودن با آمريکايي ها در باره آنچه که روي داده است و شکست کامل در توضيح تهديد تروريستي فزاينده که ما با آن در منطقه روبرو هستيم شاهد بوديم».
دولت آمريکا به علت اظهارنظرهاي متناقض در مورد حمله يازده سپتامبر به کنسولگري اين کشور در بنغازي (شرق ليبي) که به کشته شدن سفير آمريکا در ليبي منجر شد، مورد تمسخر مخالفان قرار گرفت.
رامني نيز  زماني که «نشانه هاي مبهم» را در واکنش دولت در ابتداي خشونت ها در مصر و ليبي محکوم و باراک اوباما را به حمايت از افراط گرايان مسلمان متهم کرد، انتقادهاي شديدي را عليه خود حتي در بين جمهوري خواهان برانگيخت.
اين اعتراضات سپس به مدت دو هفته بسياري از کشورهاي مسلمان را فراگرفت و در مجموع بيش از پنجاه کشته بر جا گذاشت.
ميت رامني و باراک اوباما قرار است چهارشنبه نخستين مناظره خود را در دنور (ايالت کلرادو در غرب امريکا) برگزار کنند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار