طي شش ماهه اول سال جاري استان خوزستان مقام نخست در پرداخت تسهيلات طرح توسعه كشاورزي كشور را به خود اختصاص داد.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان،  رييس سازمان با اعلام اين خبر ،اعتبار كل طرح را 6 هزار ميليار ريال اعلام كرد و گفت : از اين مبلغ 4 هزار و 730 ميليارد ريال به استان خوزستان اختصاص يافته كه افزون بر 7 درصد از كل اعتبار تخصيصي به طرح بوده كه بيشترين ميزان اعتبار در بين ساير استانهاي كشور مي باشد و اين امر نشان از جايگاه و اهميت استان خوزستان در اين طرح دارد.

كيخسرو چنگلوايي با يادآوري تصويب 8 هزار و 611 طرح در زمينه توسعه كشاورزي در استان تصريح نمود: شهرستان هاي اهوازبا يك هزار و 585 طرح ،آبادان با 656 طرح و باغملك با 562 طرح مصوب رتبه هاي اول تا سوم را از نظر تعداد طرح مصوب در استان به خود اختصاص داده اند .
وي با بيان اين مطلب كه بيشترين تسهيلات مصوب مربوط به شهرستان هاي اهواز ،دزفول و خرمشهرمي باشد افزود: اهواز با 567 ميليارد ريال ،دزفول با 417 ميليارد ريال و خرمشهر با 359 ميليارد ريال بترتيب رتبه هاي اول تا سوم را از لحاظ تسهيلات مصوب به خود اختصاص دارده اند
وي با اشاره به ارسال 6 هزار و 834 پرونده به بانك تصريح كرد : تاكنون قريب به 80 درصد از پرونده هاي تشكيل شده به بانك كشاورزي براي پرداخت تسهيلات ارسال شده است كه از نظر مبلغي اين درصد بالغ بر 84 درصد مبلغ اعتبار تسهيلات مصوب مي باشد.
دبير ستاد توسعه كشاورزي خوزستان ميزان تسهيلات پرداخت شده تا پنجم مهرماه سال جاري را يك هزار و 269 ميليارد ريال ذكر كرد و خاطر نشان ساخت : شهرستان هاي دزفول با پرداخت 284 ميليارد ريال ،شوش با پرداخت 132 ميليارد ريال و بهبهان با 128 ميليارد ريال مقام هاي اول تا سوم پرداخت تسهيلات بانكي طرح توسعه كشاورزي استان را به خود اختصاص داده اند.
رييس سازمان خودكفايي ،افزايش توليد و اشتغال را از اهداف طرح توسعه كشاورزي ذكر نمود و گفت : طرح هايي كه به مرحله پرداخت تسهيلات رسيده اند منجر به اشتغال 3 هزار و 144 نفر در استان مي شود و با افزايش پرداخت تسهيلات به طرح هاي جديد ميزان اشتغال طرح توسعه كشاورزي خوزستان قابل افزايش خواهد بود.
چنگلوايي با تأكيد بر مقام نخست استان خوزستان در پرداخت تسهيلات در قالب طرح توسعه كشاورزي كشور اضافه نمود : استان دوم در اين طرح كمتر از نيمي از عملكرد خوزستان را در پرداخت تسهيلات داشته است و اين امر جايگاه نخست را در ماههاي گذشته براي استان حفظ نموده است. كه در همين راستا تاكنون 26/26 درصد از تسهيلات مصوب در استان پرداخت گرديده است و اين نسبت در استانهاي لرستان 25/63 درصد و ايلام 19/04 درصد مي باشد كه حائز مقام هاي دوم و سوم مي باشند.
وي با تأكيد بر نقش دستگاههاي همچون صنعت ،معدن و تجارت ،تعاون ،كار و رفاه اجتماعي ،كميته امداد و بهزيستي در كسب اين موفقيت يادآور شد : 79 درصد پرونده هاي تشكيلي از سوي جهادكشاورزي ،10 درصد از سوي صنعت ،معدن و تجارت ،7 درصد تعاون ،كار و رفاه اجتماعي ،3 درصد كميته امداد و يك درصد بهزيستي تشكيل دهنده پرونده هاي تقاضاي تسهيلات بوده اند كه در مجموع 78 درصد متقاضيان به صورت انفرادي و 22 درصد متقاضيان بصورت تعاوني تشكيل پرونده داده اند./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.