رژيم صهيونيستي در ادامه فعاليت هاي خود براي يهودي سازي قدس به تلاش براي ايجاد تغييرات در بخش هاي باقيمانده باب المغاربه ادامه مي دهد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از  شبکه تلويزيوني العالم ،  مقامات رژيم صهيونيستي به انجام تغييرات در بخش هاي باقيمانده از باب المغاربه در کنارمسجد الاقصي در جانب غربي مسجد ادامه مي دهند. هدف مقامات رژيم اشغالگر از ايجاد اين تغييرات تبديل بقاياي مسجد افضل بن صلاح الدين به کنيسه يهوديان است.
خضر شاهين خبرنگار اين شبکه در قدس گفت: مقامات رژيم صهيونيستي در آستانه افتتاح کنيسه هاي در نزديک باب المغاربه هستند و فعاليت ها در اين منطقه به شدت ادامه دارد. صهيونيست ها تصميم دارند بقاياي بناهاي باستاني موجود در اين منطقه بخصوص مسجد افضل بن صلاح الدين ايوبي را به کنيسه يهودي براي نيايش زنان يهودي تبديل کنند.
جمال عمر کارشناس عمران و مهندسي در قدس گفت: اين اولين اقدام در چارچوب ساختن معبد ادعايي آنها به جاي مسجد الاقصي به شمار مي رود به همين سبب توجه خود را بر محله و باب المغاربه و مناطق اطراف آن از جمله کاخ هاي اموي و عباسي متمرکز کرده اند. صهيونيست ها با تمرکز بر منطقه باب المغاربه عملا بخش اعظم اين محله را از بين برده اند و آنچه در اين منطقه باقي مانده است مسجد براق و مسجد افضل بن صلاح الدين ايوبي بود که هم اکنون توجه خود را بر آنها متمرکز کرده اند و تپه منتهي به باب المغاربه را ويران کرده اند.
در ادامه گزارش آمده است: گروه هاي ملي و اسلامي در قدس خواستار تلاش براي مقابله با فعاليت هاي صهيونيست ها در اطراف قدس براي يهودي سازي آن شدند و تاکيد کردند زمان انقلاب عربي و اسلامي براي حمايت از قدس و مقدسات آن به جاي انقلاب هايي که استعمار غرب و اسرائيل آنها را هدايت مي کنند، فرارسيده است.
شيخ عکرمه صبري رئيس هيأت عالي اسلامي قدس گفت: رژيم اشغالگر قدس مي داند که بهار عربي به نفع قدس و مسجد الاقصي  و به طور کلي مسئله فلسطين است به همين سبب اجراي طرح هاي خود و خلق واقعيت هاي جديد را تسريع کرده است تا قبل از رسيدن بهار عربي به فلسطين برنامه هاي خود را اجرا کند.
شاهين در ادامه گزارش خود گفت: رژيم اشغالگر اسرائيل مي کوشد بقاياي تپه باب المغاربه منتهي به مسجدالاقصي را براي توسعه صحن براق تخريب کند تا شمار بيشتري از يهوديان را که هر روزه در برابر ديدگان مسلمانان به مسجد الاقصي يورش مي برند به آنجا جذب کند.

برچسب ها: بین الملل ، اسرائیل ، قدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار