عضو هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزی اندیمشک گفت: سیاست‌های بانک کشاورزی باعث شده تولیدات کلزا در این شهرستان در مسیر نابودی قرار گیرند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان ،علیرضا ماکنالی در گفت‌وگو با خبرنگار ان در اندیمشک اظهار داشت: با وجودی که دو سوم محصول کلزای استان در اندیمشک تولید می‌شود، بی‌مهری بانک کشاورزی باعث شده که قطب تولید کلزای خوزستان در آستانه نابودی قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه کلزا کاران اندیمشک زحمات زیادی را برای رسیدن به این جایگاه متحمل شده‌اند، گفت: بانک کشاورزی به دلایل مختلفی از دادن تسهیلات به کشاورزان کلزا کار اندیمشکی خودداری می‌کند و تداوم چنین روندی باعث ناامیدی کشاورزان برای کشت این محصول استراتژیک شده است.

ماکنالی بیان کرد: با تداوم چنین روندی سطح زیر کشت کلزا در سال‌های آینده به صفر برسد.

عضو هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزی اندیمشک افزود: بیش از 98 درصد زمین‌های زیر کشت کلزا در بخش الوار گرمسیری به شکل دیم است و کشاورزان بر اثر خشکسالی خسارت‌های زیادی متحمل شده‌اند و توان مالی مناسبی هم برای کشت ندارند.

وی تصریح کرد: انتظار می‌رود بانک کشاورزی به داد کلزا کاران اندیمشکی رسیده و تسهیلات لازم را برای کشت جدید در اختیار آنها قرار دهد.

کلزا (brassica napus l) به عنوان یکی از گیاهان دانه روغنی مهم در مناطق معتدله دارای طیف نسبتاً وسیعی از سازگاری اقلیمی است. روغن کلزا به دلیل حضور اسیدهای چرب اشباع نشده و فاقد کلسترول از کیفیت تغذیه‌ای بالایی برخوردار است و بین ارقام و در شرایط مختلف تنوع زیادی در ترکیب اسیدهای چرب آن مشاهده می‌شود. شهرهای اندیمشک و شوش در خوزستان از جمله مناطقی است که این محصول استراتژیک در آنها کشت می‌شود./س
برچسب ها: قطب ، کلزا ، نابودی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.