در هفته گردشگری بیش از 220 طرح و پروژه زیرساختی اعم از هتل، هتل آپارتمان، مراکز پذیرایی، مجتمع های بین راهی، مجموعه های فرهنگی گردشگری، مسافرتی با اعتبارات دولتی بالغ بر 720 میلیارد تومان و اعتبارات بخش خصوصی بالغ بر سه هزار و 250میلیارد تومان به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، منوچهر جهانیان شامگاه شنبه در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب گفت:در هفته گردشگری بیش از 220 طرح و پروژه زیرساختی اعم از هتل، هتل آپارتمان، مراکز پذیرایی، مجتمع‌های بین راهی، مجموعه های فرهنگی گردشگری، مسافرتی با اعتبارات دولتی بالغ بر 720 میلیارد تومان و اعتبارات بخش خصوصی بالغ بر سه هزار و 250 میلیارد  تومان به بهره برداری می رسد.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی کشور اضافه کرد: در استان فارس نیز  پنج پروژه شامل دو دفتر خدمات گردشگری و سه مجتمع فرهنگی گردشگری با اعتباری بالغ بر 45 میلیارد تومان در هفته گردشگری به بهره برداری می رسند.
 
جهانیان تاکید کرد: توسعه زیرساخت ها به توسعه مقاصد و مسیرهای ناشناخته و کمتر شناخته شده در کشور کمک می کند تا بدین وسیله گردشگران داخلی بتوانند با فراغ خاطر به سفر بپردازند.
 
وی همچنین اظهار امیدواری کرد با فراهم شدن تسهیلات و امکانات زمینه لازم برای حضور گردشگران خارجی در کشور بیشتر فراهم شود تا بدین وسیله در آینده شاهد حضور بیش از هفت ونیم میلیون گردشگر خارجی در ایران باشیم.
 
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی کشور افزود: حضور گردشگران خارجی در ایران باعث درآمدزایی و ایجاد رونق و اشتغال می شود وعلاوه بر آن مناطق مختلف کشور نیز در زمینه گردشگری رشد می کنند.
 
وی اضافه کرد: امسال در فصل تابستان بیش از 66میلیون نفر از هموطنان که شامل 88 درصد مردم کشور می شود 200 میلیون سفر را در داخل کشور انجام داده اند و این تعداد سفر داخلی در دنیا بی نظیر است از این رو لازم است امکانات و زیرساخت های لازم برای حضور بیشتر گردشگران داخلی فراهم شود.

**** تدوین بیمه راهنمایان گردشگری تا آخر مهر

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی گفت: به مناسبت هفته گردشگری تا آخر مهرماه بیمه راهنمایان گردشگری را تدوین می کنیم تا راهنمایان بتوانند از مزایای بیمه استفاده کنند.
 
امروز در سومین روز از هفته گردشگری اولین دانشکده علوم گردشگری افتتاح شد و اولین دوره دکترای مدیریت گردشگری شروع بکار کرد. همچنین دومین مدرسه پائیزی گردشگری نیز راه اندازی شد.
 
وی گفت: در شهر شیراز نیز دو دفتر خدمات مسافرتی و سه مجموعه فرهنگی گردشگری و مجتمع فرهنگی گردشگری و پذیرایی باغ راز شیراز به بهره برداری می رسد.
 
وی درباره این مجتمع گفت: سرمایه گذاران این مجتمع فرهنگی پذیرایی از تسهیلات دولتی استفاده نکرده اند. آنها با سرمایه 14 میلیارد تومان مجتمعی به مساحت 3 هزار و 100 متر با ظرفیت پذیرایی از 700 نفر را احداث کرده اند که از نظر معماری در شیراز منحصر به فرد است.

***** افزایش 49 درصدی حضور گردشگران خارجی

جهانیان عنوان کرد: با توجه به برنامه ریزیها و هدف گذاریهای انجام شده در بحث گردشگری داخلی و خارجی  هم اکنون نسبت به سایر کشورهای منطقه جلوتر هستیم به گونه ای که از مرداد ماه تاکنون با افزایش 49 درصدی حضور گردشگران خارجی در کشور روبرو هستیم.

وی در مورد شرایط استان فارس برای جذب گردشگران خارجی نیز ابراز داشت: فارس با توجه به آثار تاریخی، تمدنی، گردشگری مذهبی، گردشگری طبیعی و نیز داشتن زیرساختها و امکانات مناسب می تواند یکی از قطبهای برتر برای جذب گردشگران خارجی باشد.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی کشور بیان کرد: براساس برنامه ریزیها فارس تا پایان سال باید 560 هزار گردشگر خارجی داشته باشد که امید داریم با تعامل استاندار، مدیران دستگاههای دولتی و نیز بخش خصوصی این موضوع محقق شود تا استان در این زمینه به جایگاه واقعی خود برسد.

***** راه اندازی دانشکده علوم گردشگری ایران

جهانیان یادآور شد: به مناسبت روز رسانه، آموزش و راهنمایان اولین اندازی دانشکده علوم گردشگری ایران در دانشگاه علم و فرهنگ تهران افتتاح شد و نیز اولین دوره دکترا گردشگری با حضور معاون وزارت علوم، تحقیقات و فناوری آغاز به کار کرد.

وی همچنین راه اندازی دومین مدرسه پائیزی، نشست با راهنمایان تور و تجلیل از برترینهای این رشته، نشست تخصصی با دانشگاهیان و اصحاب رسانه برای برطرف کردن موانع ومحدودیتهای توسعه صنعت گردشگری ونیز زدن زنگ ملی گردشگری در مدارس را به عنوان بخش دیگری از برنامه های انجام شده در روز رسانه ، آموزش و راهنمایان نام برد. /ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار